תפריט נגישות

שרה סריקה משעלי אברז'ל עבדן ז''ל

בת אסתר ושלמה
נולדה בתרפ"ט, 1929
התגוררה בתל אביב
חללת פעולת איבה
בג' באדר תשנ"א, 17/2/1991
מקום אירוע: תל אביב
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: ספרדים תלפיות , חלקה: ד, שורה: 2
הותירה: בעל, ילדים ונכדים
שרה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 58

קורות חיים

שרה, בת שלמה ואסתר, נולדה בשנת תרפ"ט, (1929), בירושלים. גדלה בירושלים והתחנכה בתיכון אליאנס. עבדה בנעוריה, על מנת לממן את לימודיה.

בצעירותה הייתה פעילה באצ"ל ואפילו יצאה למשימות הארגון מחופשת כערבייה. במחתרת פגשה את אליהו משעלי, שהיה גם הוא פעיל באצ"ל (ואף נדון למוות על-ידי הבריטים בשל פעילותו, אך גזר הדין לא הוצא לפועל). השניים נישאו, גרו בירושלים ושם נולדו ילדיהם.

אחר-כך עברו לקיבוץ עין כרמל ובהמשך לקיבוץ משמרות. שניהם למדו בהשתלמויות של הקיבוץ והרחיבו את השכלתם. לאחר שעברו לתל אביב התגוררו בחסן-בק, ושרה עבדה במסעדת פועלים. משם עברו לשכונת קריית שלום בתל אביב, שם קבעו את בית הקבע שלהם.

שרה, אישה יפת תואר, נראתה צעירה בהרבה מ- 62 שנותיה. היא אהבה להיראות במיטבה והתלבשה בהקפדה. הייתה בעלת נפש יפה, אוזן קשבת ורצון לעזור לזולת. שרה הסתפקה במועט, קיבלה הכולברוח טובה ולא התלוננה, גם בתקופות לא קלות.

שרה הייתה עקרת בית למופת, שביתה תמיד הבהיק מניקיון. אשת חברה, שאהבה לפגוש חברות ולארח, לצחוק ולכבד את כולם במטעמים מעשה ידיה. היא גידלה לתפארת את שלושת ילדיה: חביב, סימה-שמחה ואהרון. לימים, כשבתה ילדה בגיל צעיר מאד, שרה גידלה את נכדתה.

שרה, שמעולם לא הייתה חולה, עברה משבר במלחמת המפרץ שהחלה בתחילת 1991, עם הגעת טילי הפטריוט בסמוך למקום מגוריה. כעבור ימים אחדים, בעיצומה של המלחמה, שמעה שרה באחד הלילות צפירת אזעקה. היא מיהרה להעיר את בעלה הישן ואז לפתע נשמע פיצוץ עז. היה זה טיל סקאד, שנפל ליד בית דני בשכונת התקווה. מן ההדף שרה הוטלה לקצה החדר השני וראשה נחבט בדלת. בשארית כוחותיה, הזעיקה את בתה.

שרה הובהלה לבית-חולים באמבולנס ואושפזה, אך לאחר שבוע וחצי, בג' באדר תשנ"א, (17.02.1991), נפטרה.

שרה הייתה בת 62 במותה. הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי