תפריט נגישות

ז'ן ז'ק יצחק מימוני ז''ל

בן רחל ורוברט
נולד בב' בטבת תשי"ז, 6/12/1956
התגורר בנתניה
חלל פעולת איבה
בו' בתמוז תשל"ו, 4/7/1976
מקום אירוע: אנטבה-אוגנדה
הובא למנוחת עולמים בנתניה - שיכון ותיקים
גוש: ו, חלקה: ב, שורה: 1
הותיר: הורים ואחיות
ז'ן ז'ק יצחק מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 46

קורות חיים

ז'ן ז'ק יצחק, בן רוברט ורחל, נולד בב' בטבת תשי"ז (06.12.1956) בצרפת, בן הזקונים לאחר חמש בנות. הוא גדל בצרפת עד גיל שש-עשרה.

בשנת 1972 עלתה המשפחה לישראל, לנתניה. ז'ן ז'ק למד בתיכון אורט בעיר, אך בשל בעיות שפה עבר ללמוד בתיכון צרפתי בתל אביב.

ז'ן ז'ק היה בעל כשרונות אמנותיים. הוא פיסל, צייר, כתב שירים והלחין מנגינות, אותן ניגן בגיטרה שלו. תמיד נאספו סביבו חברים רבים, שהקשיבו לשיריו. הוא גם היטיב לשחק כדורגל.

ביום ראשון 27.06.1976 המריאה טיסת אייר-פראנס משדה התעופה בן-גוריון בדרכה לפאריס. ז'ן ז'ק היה במטוס בדרכו לפאריס בכדי להשלים את בחינות הבגרות בצרפת. המטוס נחת נחיתת ביניים באתונה ויצא שוב לדרכו. את תחנת הביניים ניצלו מחבלים בכדי לעלות למטוס, ולחטוף אותו זמן קצר לאחר ההמראה. תחילה לקחו המחבלים את המטוס ללוב, ומשם המשיכו וטסו עד לאנטבה, אוגנדה.

המחבלים ביצעו סלקציה בקרב הנוסעים החטופים: יהודים הופנו ימינה, ואזרחי צרפת ואחרים שמאלה. ז'ן ז'ק, שנשא דרכון צרפתי, יכול היה לצעוד שמאלה ולהציל את נפשו, אך הוא התעקש לשמור על אזרחותו ולאומיותו. "אני מישראל ואני יהודי", אמר והופנה ימינה. הנוסעים הזרים שוחררו ואילו הנוסעים הישראלים והיהודים, כמאה במספר, הוחזקו בבית הנתיבות הישן של אנטבה במשך שבוע ימים, שבמהלכו נוהל משא ומתן לשחרורם.

במוצאי שבת ו' בתמוז תשל"ו (04.07.1976) ערך צה"ל מבצע לחילוץ בני הערובה. במהלך המבצע חוסלו כל המחבלים ומספר גדול של חיילים אוגנדים, שסייעו למחבלים. ז'ן ז'ק נפגע ונהרג במהלך חילופי האש בין המחבלים לכוחות צה"ל. מלבדו נהרגו עוד שלושה חטופים ומפקד פעולת החילוץ, יוני נתניהו.

ז'ן ז'ק היה בן 19 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בשיכון ותיקים, נתניה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי