תפריט נגישות

שלום בן-זכריה ז''ל

נולד בסיון תרע"א, 1911
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"ח באב תרפ"ט, 24/8/1929
מקום אירוע: ירושלים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: קדושים, חלקה: א, שורה: 6
הותיר: אם (בתימן) ואחים
שלום מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 2

קורות חיים

נולד בחודש סיון תרע"א, בעיר אלחדה, תימן. אביו זכריה עבד בבית מלאכה לנשק. כמומחה גדול במקצועו וסוחר בכלי זין שונים הצליח להתעשר. שכניו הערביים חמדו את כספו, ויום אחד קמו ורצחוהו נפש ושדדו את רכושו. שלום, שהיה אז בן עשר שנים, היה אנוס לברוח מהעיר, כי על פי חוקי המדינה, העומדת תחת שלטונו של אימם יחיא, אחד דינו של יתום יהודי, שאין לו אפטרופוס - להכנס, בעל כרחו, תחת כנפי דת איסלאם.

שלום ברח בהחבא ומצא מנוח מפני רודפיו בעיר עדן, שתחת חסות אנגליה. שם שרת בבית יהודי ומצא למחית ידו. בינתים גדלו אחיו, שהתגוררו בערים אחרות, ובשנת תרפ"ד, עלו לארץ ישראל, והעלו אתם גם את שלום. בירושלים נכנס שלום לבית אחד מקרוביו, עבד אצלו, התמחה במלאכתו-כבישת לבני מלט-עד שחשב, לבסוף, לסדר לו בית מלאכה ללבני מלט בשותפות עם אחיו, הדר בפתח תקוה. הוא קיוה, שעל ידי כן אפשר יהיה להם להעלות לארץ את אמם, שנשארה בתימן.

ביום השבת, י"ח באב תרפ"ט (24.8.1929) כשהלך שלום, יחד עם חבריו, ברחוב יפו סמוך לראינוע עדן" עברה בטיסה מכונית של ערבים, ירו מתוכה על ימין ועל שמאל, ואחד הכדורים פגע בשלום. הוא מת במקום.

הובא למנוחת-עולמים בקבר-אחים בבית-העלמין שעל הר הזיתים בירושלים. השאיר אם בתימן ואחים בארץ. תולדות חייו ונסיבות מותו ראו אור בספר יזכור לקדושי אב תרפ"ט ויזכור של מכון ז'בוטינסקי.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי