תפריט נגישות

יעקב גרודזינסקי ז''ל

בן מנוחה ומשה
נולד בתרס"ז, 1907
התגורר בחברון
חלל פעולת איבה
בי"ח באב תרפ"ט, 24/8/1929
מקום אירוע: חברון
הובא למנוחת עולמים בחברון
אזור: א, גוש: א/2, חלקה: 1, שורה: 43
יעקב מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 2

קורות חיים

נולד בשנת 1907, בורשה, פולין, לאביו הרב ר' משה ואימו מנוחה, בת הרב ר' מאיר טוקוצינסקי. יעקב למד בישיבות לומזה ונובוהרודוק.

בשנת 1925 עלה לארץ, עם אביו. הוא נכנס ללמוד בישיבת חיפה, ועבר לישיבת חברון. בעל ידיעות רחבות בתורה ומדות תרומיות, התחבב על כל בני הישיבה. בעל נפש היה, ומבחורי הישיבה הרבים קנה לו חברים אחדים אשר אתם התרועע. לפניהם היה מתנה את ענות-נפשו: הוא משקיע את כל חייו בתורה, להעלות את נפשו ולהביאה לידי שלימות: אך יותר שהוא לומד, הוא רואה שהשלימות ממנו והלאה היא. הוא היה צנוע ונחבא אל הכלים הסתפק במועט ולעולם לא התלונן.

בחודש ניסן תרפ"ט נושא יעקב לאישה את לאה לבית טורמן שעלתה לארץ כחלוצה . הוא מתאמץ למצוא לו עבודה, לחיות מיגיע כפיו, שואף שתורה ודרך-ארץ תהיינה מאוחדות בידו. לפי שעה עוסקת אשתו בבית-האוכל, שפתחו לבחורי ישיבה. אך "משלח יד" זה אינו מניח את דעתו. בשבוע שלפני המאורעות נוסע יעקב לירושלים ויושב שם ימים אחדים: מחפש עבודה. הוא שב לחברון ביום ה' ט"ז באב, ערב הטבח.

בשבת, י"ח באב תרפ"ט (24.8.1929), התיזו הפורעים את ראשו בגרזן; הוא מת אחרי שעות מספר. אשתו לאה נפצעה בטבח, הועברה לבית חולים בירושלים אך שם מתה אחרי יומיים.

הובא למנוחות בקבר האחים בחברון.

זכרו הונצח בספר "יזכור לקדושי אב תרפ"ט".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי