תפריט נגישות

ישעיהו הלב"ץ ז''ל

בן שרה ויהודה
נולד בתרנ"ח, 1898
התגורר בחיפה
חלל פעולת איבה
בז' באדר ב' תש"ח, 18/3/1948
מקום אירוע: עכו
הובא למנוחת עולמים ברמת יוחנן
חלקה: צבאית,
הותיר: אשה ושלושה ילדים
ישעיהו מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 18

קורות חיים

ישעיהו, בן שרה ויהודה, גר בחיפה. עבד בחברת החשמל, שימש כמפקח ראשי על הרשת החשמלית באזור הצפון.

בחודש מארס 1948 הגבירו הכנופיות הערביות את פעילותן בצפון והישוב העברי התגונן. קווי החשמל, מעורקי החיים החשובים של הישוב, הפכו מטרה לחבלות רבות. חברת החשמל עשתה הכול כדי לספק חשמל באופן רציף, לפעמים תוך סיכון חיי העובדים, שהיו מאורגנים בצוותים שנקראו - "השגחה על הרשת". המשגיחים יצאו לבדוק קווים בלתי תקינים בכל מקום וזמן, ביום ובלילה. לרשותם היו כמה מכוניות משוריינות, רובים ואקדחים. הצוותים עבדו מתוך הכרה ונכונות לסכן את חייהם, אך לא לוותר ולשמור על תקינות קווי החשמל.

ביום חמישי ז' באדר ב' תש"ח (18.03.1948) שוב היה צורך לשלוח צוותים של משגיחים לאזור עכו ונהריה בשל חבלות בקווי החשמל. למרות הסכנה שארבה בכבישים, יצא צוות החברה בטנדר משוריין לכיוון צפון. לצוות היו אקדחים אוטומטיים וליווי של שני זחלים ועשרה חיילים בריטיים, חציים לפני וחציים מאחורי מכונית חברת החשמל.

השיירה הקטנה הותקפה מן המארב בתוך העיר עכו. חמישה חיילים בריטיים שישבו בזחל הקדמי עלו על מוקש ונהרגו. חמשת החיילים שנסעו בסוף השיירה פנו לאחור וברחו והשאירו את עובדי החברה מול המון ערבי פרוע, שהרג את ארבעת העובדים - המפקח ישעיהו הלב"ץ, יהושע בורנשטיין, אברהם שטיינפרס והנהג קלמן גלר. גופות ההרוגים פונו לנהריה והגיעו לחיפה הנצורה למחרת, בדרך הים.

ישעיהו היה בן כ- 50 במותו. הוא ושלושת רעיו קבורים בקבר אחים ברמת יוחנן.

הארבעה הונצחו בספר "חברינו שנפלו", שהוציאו עובדי חברת החשמל. הדרך הראשית בה נסעו, בעכו, נקראת על שמם - רחוב הארבעה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי