תפריט נגישות

נבו שלמה ארד ז''ל

בן מירב ורונן
נולד בב' בתשרי תשנ"ט, 22/9/1998
התגורר בסעד
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
מקום אירוע: רעים, פסטיבל "נובה" סמוך לקיבוץ
הובא למנוחת עולמים בסעד
גוש: 1, חלקה: 1
נבו שלמה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 82

קורות חיים

נבו שלמה, בנם של מירב ורונן ארד, נולד ביום ב' בתשרי תשנ"ט (22.09.1998).

הוא גדל והתחנך בקיבוץ סעד. נער אוהב אדם, סביבה וטבע. חיוך תמידי על פניו. שאף להצטיין בכל אשר עשה, ואכן הצטיין.

צמח להיות צעיר גבוה. בשנה א' במכללה, כאשר כל אחד נדרש להציג את עצמו, הוא הציג כך: "193 סנטימטרים של סנטימנטים".

נבו היה סטודנט מבריק, שלמרות הישגיו הרבים נותר עניו וצנוע. אדם חכם, בעל ידע רב, אדם של אנשים. נהנה ללמד את עצמו דברים חדשים ולחקור את הסביבה. הוא אהב מאוד את החיים, אהב מסיבות וטבע. אהב מוזיקה, טייל הרבה בארץ ובעולם ונהנה מכך.

היה אהוב מאוד על חבריו, מושא להערצתם, ואף כונה על ידם "מגדלור ערכי". חבריו מספרים שתמיד ידע לתת את המילה הטובה, את העצה הנכונה, והיה לו כישרון מיוחד להקשבה ולהכלה. הם הגדירו אותו כאדם שכולם סביבו, אך נתן לכל אחד את התחושה שהוא כולו איתו.

בשבת שמחת תורה, כ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

נבו בילה באותו יום בפסטיבל "נובה" בשדות קיבוץ רעים, שם חגג עם חברים ועם עוד כ-3,000 מבלים. הוא נרצח בירי המחבלים, כאשר רקד וחגג את חייו.

המחבלים רצחו באותו בוקר למעלה מ-380 מבאי המסיבה.

נבו שלמה ארד נרצח על ידי מחבלים בפסטיבל ה"נובה" באזור רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 25. הובא למנוחות בבית העלמין בקיבוץ סעד.

כתבו בני המשפחה: "תמריא אל מעבר לחלל כי גם הסוף הזה הוא התחלה. נתראה בגלגול הבא".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי