תפריט נגישות

רנה שנרב ז''ל

בת שירה ואיתן
נולדה בח' באלול תשס"ב, 16/8/2002
התגוררה בלוד
חללת פעולת איבה
בכ"ב באב תשע"ט, 23/8/2019
מקום אירוע: סמוך לדולב
הובאה למנוחת עולמים בלוד - חדש
גוש: א, חלקה: ד, שורה: 1א
הותירה: הורים, שלושה אחים ושמונה אחיות
רנה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 80

קורות חיים

רִנה, בת שירה ואיתן, נולדה ביום ח' באלול תשס"ב (16.08.2002) בלוד. ילדה רביעית להוריה, שהגיעו לעיר כדי לחזק ולהתחזק, ולחיות בקרב ציבור מגוון. אחות של תמר, מוריה, דביר-חיים, אורה, אהרן, שרה, רבקה-הודיה, אברהם-משה, רחל-לאה, אפרת ותפארת - אחותה הצעירה, שנולדה שמונה חודשים לאחר הרצח.

רנה גדלה בלוד, למדה בבית ספר יסודי "נעם המאירי" בעיר ובתיכון ב"אולפנת הרב בהר"ן" בגדרה. היא אהבה את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. האמינה בכל מאודה בערך האחדות, השיתוף בין גוונים רבים, וטיפחה חברויות עם כל גווני האוכלוסייה בעיר מגוריה. מגיל צעיר הבינה את הצורך לעזור לעם ישראל ובכללם גם למשפחות של עולים חדשים, הייתה מדריכה בסניף עולים של תנועת הנוער "בני עקיבא" והשקיעה בכך שעות אין ספור.

רנה שאפה לחיות חיים ערכיים, חיים של עשייה, של נתינה ושל תוכן. היא אהבה לצחוק, להיות עם חברותיה ולעזור – בכל עת ובכל מקום ידעה לזהות את האדם שזקוק לעזרה ואת הצורך, והצליחה לסייע.

בבוקר יום שישי כ"ב באב תשע"ט (23.08.2019) יצאה עם אביה ועם אחיה דביר-חיים לטיול בחבל בנימין. כשהלכו בשביל לכיוון "מעיין דני" הסמוך ליישוב דולב הפעילו מרחוק חברי חוליית מחבלים שצפו עליהם מההר ממול מטען צד שהטמינו במקום. רנה נרצחה במקום בפיצוץ העז, אביה ואחיה נפצעו קשה.

רנה נרצחה והיא בת שש-עשרה שנים. הובאה למנוחות בבית העלמין בלוד. הותירה הורים, שלושה אחים ושמונה אחיות.

"נערה של חסד, נתינה ואמת", כתבו אוהביה על מצבתה, והוסיפו את הפסוק: "אשה יראת ה' היא תתהלל" (משלי ל"א, ל').

ספדה האחות תמר: "רנה יקרה שלי. זכינו להיות לידך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, הרגישות שבך, לראות איך את כל הזמן שואפת להתקדם, ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות ולא להסתפק בתשובות קטנות. החלל הוא לא רק של המשפחה. זה בור בלב האומה. את החלל הזה צריך למלא עכשיו. המלאכה מתחילה עכשיו. רנה יקרה ואהובה, תודה על השנים איתך, מקווה שנצליח יחד להשלים את המשימה שהשארת לנו".

באתר יוטיוב ניתן לצפות בסרטונים על הפיגוע, ובסרט "לשמוע אל הרנה ואל התפילה", סרט זיכרון בהשתתפות בני המשפחה.

בט"ו בשבט תש"ף (פברואר 2020) ניטעו סמוך ליישוב נחליאל שבבנימין מאות עצים בחורשה חדשה שהוקמה לזכר רנה. בין הנוטעים היו אביה, וחניכי תנועת "בני עקיבא" שבה הייתה פעילה.

המשפחה הקימה את עמותת "קול רִנה", שמטרתה להרבות בעשיית שלוש אהבותיה של רנה – חסד, לימוד תורה, הרחבת מעיינות ומצפים בארץ ישראל. בין הפרויקטים שהעמותה מובילה בכל הארץ: ארגון שולחנות שבת, הקמת חנויות ביגוד יד שנייה, מדרשות "קול רנה" ומאות שיעורים, הכנת חוברת לימוד יומי, קיום טיול "מסע רנה", סיוע בהקמה ובשיפוץ של שבילים ומעיינות בכל ארץ ישראל ועוד ועוד. מידע רב על העמותה "קול רנה" והשתתפות בפעילויותיה ניתן לראות באתר - kol-rina.org.il.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי