תפריט נגישות

ציון אגמון בוסי ז''ל

בן צביה ושמעון
נולד בכ"ד בניסן תש"י, 11/4/1950
התגורר בחדרה
חלל פעולת איבה
בכ"ה בסיון תשס"ב, 5/6/2002
מקום אירוע: צומת מגידו
הובא למנוחת עולמים בחדרה - חדש
גוש: 10, חלקה: 21, שורה: 16
הותיר: אם, אישה ובן, אחים ואחיות
ציון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 61

קורות חיים

ציון, בן צביה ושמעון בוסי, נולד בירושלים בכ"ד בניסן תש"י (11.04.1950). בן למשפחה יוצאת תימן, אח לרבקה, מאיר, מזל, יחיאל ומרגלית. הוריו עלו מתימן לפרדסיה, משם עברו לירושלים, אחר כך גרו במושב פדויים שבדרום הארץ, ולאחר זמן קצר עברו לנתניה.

ציון גדל והתחנך בנתניה. הוא למד בבית הספר "תחכמוני" ובתיכון הממלכתי-דתי "בר אילן". בתקופת נעוריו היה גם מדריך בגדנ"ע.

בתום לימודי התיכון, ציון התגייס לצה"ל ושירת בתור לוחם בחטיבת גולני. לאחר שירותו הצבאי התגייס לשורות המשטרה, שם עבד במשך שנים בתור חוקר במדור רמאויות והיה שותף, כראש צוות חקירה, לחקירות שונות ומורכבות. ציון היה אדם חרוץ, נחוש בדרכו ושואף תמיד להצליח. הוא ראה בעבודתו המשטרתית שליחות ואתגר.

במקביל לעבודתו במשטרה ציון למד משפטים באוניברסיטת תל אביב. את התמחותו בעריכת דין עשה בפרקליטות המדינה, במחוז תל אביב. משהוסמך כעורך דין עבד כתובע משטרתי. את שירותו במשטרה סיים בדרגת פקד.

בשנת 1978 ציון נישא למרגלית. כעבור ארבע שנים נולד בנם היחיד, יובל.

בשנת 1987 פרש ציון משורות המשטרה, ופתח משרד לעריכת דין בנתניה. בהיותו עורך דין הוא סייע רבות ללקוחות מעוטי יכולת. הוא דאג לעולים חדשים יוצאי אתיופיה ולנזקקים בכלל. בקרב מכריו היה ידוע כעורך דין הגון וישר, איש נעים הליכות, עמית מכובד למקצוע.

לצד היותו עצמאי, המשיך לתרום למען הכלל ואהב מאוד את עבודתו הציבורית. ב– 1990 ציון הקים את "עמותת אור", עמותה חברתית שמטרתה לסייע לנזקקים, ולשמר את מסורת יהדות תימן. בין יתר פעולותיה, העמותה הפיצה גיליון דו-שבועי בשם "אור השבת" בבתי הכנסת התימניים בארץ.

בבוקר יום רביעי, כ"ה בסיוון תשס"ב (05.06.2002), היה ציון בדרכו לדיון בבית משפט בטבריה. הוא נסע עם בנו החייל, שהיה בדרכו לבסיס, באוטובוס "אגד" קו 830, מתל אביב לטבריה. סביב השעה 7:15 בבוקר, בהגיע האוטובוס לצומת מגידו, התנגש בו מחבל פלסטינאי שנהג ברכב עמוס חומר נפץ. המחבל פגע בתא הדלק של האוטובוס ובכך גרם לפיצוץ מירבי. מעוצמת הפיצוץ, האוטובוס התהפך באוויר והתרסק בלהבות. כתוצאה מפיגוע קשה זה 17 בני אדם נרצחו, בהם גם ציון.

עשרות בני אדם נפצעו בפיגוע ובהם היה גם יובל, בנו של ציון. הוא אושפז לתקופה ממושכת בבית החולים, עד שהשתקם וחזר ליחידתו בצה"ל.

ציון היה בן 52 במותו. הותיר אישה ובן, אם, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין החדש בחדרה, בחלקת נפגעי הטרור.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי