תפריט נגישות

יהודה שהם ז''ל

בן בת-שבע ובנימין
נולד בח' בטבת תשס"א, 3/1/2001
התגורר בשילה
חלל פעולת איבה
בכ' בסיון תשס"א, 11/6/2001
מקום אירוע: צומת תפוח
הובא למנוחת עולמים בשילה
שורה: 1
הותיר: הורים
יהודה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 76

קורות חיים

יהודה, בן בת-שבע ובנימין, נולד בירושלים בח' בטבת תשס"א (03.01.2001). בן ראשון להוריו. התגורר עם משפחתו ביישוב שילה שמצפון לרמאללה. האב בני היה תלמיד ישיבת ההסדר במקום, והחליט להישאר לגור בשילה.

ביום שלישי י"ד בסיוון תשס"א (05.06.2001), סמוך לשעה עשר בלילה, עשתה משפחת שהם את דרכה מצומת תפוח לכיוון היישוב שילה. בעברם ליד הכפר הערבי לובן אל-שרקייה יידו פלסטינאים אבנים לעבר הרכב הנוסע. יהודה הפעוט, שישב במושב האחורי, נפגע מפגיעה ישירה של אבן גדולה בראשו. הוא פונה במצב קשה, כשהוא סובל מפגיעה מוחית חמורה, לבית החולים "הדסה" בעין כרם בירושלים, אך כעבור שישה ימים, בכ' בסיוון תשס"א (11.06.2001), נפטר.

יהודה היה בן חמישה חודשים בהירצחו. הותיר הורים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בשילה.

הלווייתו החלה בהפגנת ענק מול משרד ראש הממשלה ומשם יצא המסע לשילה. בהלוויה נכחו אלפים, בהם גם ראש הממשלה שקרא לבני המשפחה "הגיבורים האמיתיים של תקופתנו".

האב בני ספד לבנו, תינוק שלא טעם טעם חטא ומת על קידוש השם במוסרו את נפשו על מצוות קידוש הארץ. בסוף דבריו פנה לקהל: "תפילה אני שגם יהודה שלנו, אשר נולד בארץ בנימין, יזכה במותו להיות סמל לאחדות עם ישראל, כשם שזכה לכך בימי חייו האחרונים בהם התאחד כל העם סביב התקווה לרפואתו. מבקש אני מכם כל היושבים בציון, אנא נישאר מאוחדים סביב התקווה לרפואתו לנצחונו ולגאולתו של עם ישראל כולו".

נסיבות מותו של יהודה בן החמישה חודשים עוררו סערה תקשורתית בארץ ובעולם. חייו הקצרים וקורות בני משפחתו סוקרו בהרחבה בכל העיתונים, ברדיו ובטלוויזיה.

בשילה הוקמה לזכרו "קריית יהודה" – קמפוס ישיבה שהחליף את המתקנים הישנים במקום. כן פועלת ומגייסת תרומות "קרן יהודה", שהוקמה לעילוי נשמת יהודה שהם.

כשנה לאחר מותו של יהודה נולד למשפחת שהם בן, שמואל.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי