תפריט נגישות

יוסף איש-רן ז''ל

בן רינה ועזרא
נולד בג' בטבת תשמ"ז, 3/1/1987
התגורר בתקוע
חלל פעולת איבה
בט"ו באייר תשס"א, 8/5/2001
מקום אירוע: ואדי תקוע
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קדישא ספרדים , גוש: תמיר ג , חלקה: 19, שורה: כז
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח
יוסף מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 62

קורות חיים

יוסף, בן רינה ועזרא, נולד בישראל, בבית החולים "שערי צדק" בירושלים, במוצאי שבת ג' בטבת תשמ"ז (03.01.1987). ילד שני להוריו, אח לדולב הבכורה, נאהב ויהלי. שמו ניתן לו על שם סבו.

מילדותו התברך יוסף, שכינוי החיבה שלו במשפחה היה יוספי, או י-ו-ס-ף (במלעיל) בפי חבריו, בתלתלי זהב, ובתיאבון יוצא מהכלל, עד שכונה בחיבה ע"י הוריו - זללני.

עד גיל 13 גדל יוסף והתחנך בשכונת פסגת זאב שבצפון ירושלים. בסוף כיתה ו' עבר עם משפחתו ליישוב תקוע בגוש עציון, הסמוך להר הורדוס (ההרודיון). במשך שנתיים המשפחה גרה בקרוואן במקום שכינוהו "חלקת אלוהים הקטנה", מקום מקסים ופסטורלי במרחק 700 מ' מוואדי תקוע. באותן שנתיים הם בנו את בית הקבע שלהם בשכונת "בנה ביתך" בתקוע.

יוסף התחנך בבית הספר האזורי באלון שבות, מחנך כיתתו היה הרב בני שמאי. ילד של טבע היה, בעל עיניים חמות בורקות, ומבע של רוך נסוך על פניו. ילד שהתגאה לעמוד בהפגנות כשהוא אוחז בעוז את דגל המדינה, תמיד ראשון למען אדמת ארץ ישראל.

יוסף היה תלמיד טוב ו"פריק" של מחשבים, תמיד מוקף בחברים וצחוקו נישא למרחקים. אי אפשר היה להיות עצוב ליד יוסף, פה אמר שלום ונתן פרח לגברת מסוימת, ושם טפיחה על כתף של חבר וקריאת "אהלן אחי, מה נשמע?"

ביום שלישי ט"ו באייר תשס"א (08.05.2001) יצא יוסף עם חברו הקרוב והאהוב קובי מנדל לטייל בוואדי תקוע, הנמצא בסך הכול כ-700 מ' מהיישוב וילדי תקוע מכנים אותו "הקניון" או "מגרש המשחקים האחורי שלנו". השניים החליטו להיעדר מבית הספר באותו יום, ובשעה 08:30 קנו שוקו ולחמניה בצרכניית היישוב ויצאו לטייל. כעבור כשעתיים, בתוך מערה בוואדי, נרצחו שני הנערים ע"י מחבלים במכות ובאבנים גדולות.

הרוצחים מרחו את קירות המערה בדם הנערים, והערימו על גופותיהם גל אבנים כדי להסתירן. גופות שני הנערים נמצאו רק למחרת בבוקר, לאחר חיפושים נרחבים של חברים ושל זרועות הבטחון.

יוסף היה בן 14 שנים וחצי במותו. הותיר הורים, שתי אחיות ואח. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים, בחלקת תמיר.

המשפחה הוציאה ספר לזכר יוסף, ובו קורות חייו באומר ובתמונות, ודברים לזכרו.

כתבה אמו של יוסף: "יוספי. נשמה טובה. כתבת יומן שבו רצית 'לעוף בשמים, להיות באוויר, לעצום עיניים ולראות את הבית שלי. מי אמר שאי אפשר להגשים חלומות'.

כעת זה אפשרי בשבילך. אתה בין מלאכים ונשמות טובות.

שמור על העולם, ילד. תהיה מליץ יושר לכל ישר-אל".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי