תפריט נגישות

שלמה גליקשטיין ז''ל

בן רחל ויואל
נולד בי"ג בטבת תרפ"ז, 18/12/1926
התגורר באשקלון
חלל פעולת איבה
בכ"ז בחשוון תשי"ז, 1/11/1956
מקום אירוע: ארז
הובא למנוחת עולמים באשקלון - ישן
גוש: 2, חלקה: 2, שורה: 2
הותיר: אישה ובת
שלמה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 32

קורות חיים

שלמה, בן יואל ורחל גליקשטיין, נולד בי"ג בטבת תרפ"ז (18.12.1926 ) בשצ'מישצ'ה שבפולין. הוא סיים בהצטיינות את לימודיו בבית הספר העממי המקומי וכנער הצטרף לתנועת הנוער הציונית "השומר הדתי".

בעת מלחמת העולם השנייה נלקח לעבודת כפייה ועבד במחנות שונים. עם תום המלחמה חזר לפולין ופגש את אחיו ואחותו שנותרו בחיים. מרבית בני המשפחה ניספו בשואה.

בפולין הצטרף שלמה לתנועת "הפועל המזרחי". ב- 01.11.1946 עלה על אוניית המעפילים 'לטרון' בדרך לארץ ישראל. האונייה נתפסה בידי הבריטים והעולים גורשו לקפריסין. בתחילת שנת 1947 הגיע לארץ והצטרף, יחד עם בני קבוצתו, לקיבוץ סעד בנגב.

במלחמת העצמאות השתתף שלמה בקרבות לשחרור צפון הנגב.

בשנת 1950 הוא נשא לאישה את חיה. כשנתיים לאחר מכן עברו בני הזוג לאשקלון והיו בין מקימי שכונת אפרידר, שם נולדה בתם היחידה, רחל. שלמה עבד בחברת "מקורות" באזור הנגב.

ביום חמישי כ"ז בחשוון תשי"ז ( 01.11.1956 ), בעת מלחמת קדש (סיני), הגיעה ידיעה על חדירה של חוליית מסתננים (פדאיון) לשטח ישראל. כוח צבאי התארגן למרדף אחרי החוליה, ושניים מעובדי "מקורות" הסיעו את הכוח בג'יפ של החברה. ברדתם מכביש הביטחון, מזרחה לקיבוץ ארז, עלה הג'יפ על מוקש וכל נוסעיו נפגעו. שני אנשי "מקורות", שלמה גליקשטיין ושמחה קוריכמן, נהרגו במקום.

בן 30 היה שלמה במותו, הותיר אישה ובת. הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון.

באזור קיבוץ ארז, מקום הארוע, הוקם אתר להנצחת החללים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי