תפריט נגישות

אברהם אלברט דה-אוילה ז''ל

לדמותו


אברהם אלברט דה-אוילה זיכרו לברכה, איש משפחה למופת, חבר נאמן, אדם בעל תכונות יוצאות דופן, אשר נחן ביושר, במסירות ללא גבול ובדבקות למטרות אותן הציב לעצמו, נרצח בפיגוע טרור נפשע במומבסה, קניה, הרחק ממולדתו שאהב.
רצח נורא ואין נחמה.

אברהם אלברט דה-אוילה נולד בקזבלנקה מרוקו בשנת 1941 ומשחר נעוריו היה פעיל ומעורב למען יהודים וישראל. בן 14 הוא כבר חבר בתנועת הנוער הציונית "הבונים". באמצע שנות החמישים התגייס לאירגון מחתרת אשר פעל במרוקו ונרתם בעיקר להעלאת יהודים ארצה. תוך סיכון גדול השתתף במבצעים חשאיים, נטל על עצמו משימות כמבריח גבולות, בעודו מסתכן במאסרים וחקירות.
כאשר עלה לישראל בשנת 1965 והוא בן 23 ונשוי אך חודשים אחדים לאסטרלה, קבע את ביתו בבאר-שבע והחל לעבוד בקריה למחקר גרעיני בדימונה. בהמשך השנים עבד במשרד ראש הממשלה. בבאר שבע נולדו שלושת בנותיו - אילנה, רות וקרן.
את אהבת המולדת, את הקשר לציונות, את הערכים ההומאניים שהדריכו והניעו את אלברט דה-אוילה כל חייו, הרעיף האיש גם על משפחתו. כבעל, אב וסב למופת, השקיע זמן ומאמץ בהקניית אהבת הטבע והאדם ליקיריו, בצאתם יחדיו לטיולים אין ספור, בספרים שכתב למשפחתו שנושאיהם מדברים בעד עצמם: "אלה תולדות עמך ישראל", "דע את שכניך", ספרים העוסקים בנצרות, ביהדות ובאיסלם, ספרים על בתי כנסת, מסגדים וכנסיות.
בשנת 1977 עקרה המשפחה לרעננה וכאשר מלאו לאלברט 53 שנה, הוא פרש מרצונו לגימלאות ולא כדי לבטל את זמנו. אלברט דה אוילה בחר להיות מדריך טיולים. הוא למד גיאוגרפיה והיסטוריה וכעבור שנתיים החל להדריך, ליווה מטיילים בארץ וקבוצות למרוקו, לספרד ופורטוגל.
איש גבה קומה היה, איש חזק ובעל חזות בריאה, שופע חיוניות עד יומו האחרון. מלא התלהבות יצא בפעם השניה עם קבוצת מטיילים לקניה, אל המקום אותו כינה "גן עדן עלי אדמות" - וממנו לא חזר.
אשתו אסטרלה, אשר חייתה לצידו 38 שנים ושלושת הבנות שהיו קשורות לאביהן במערכת יחסים מאד מיוחדת, חווים במותו אבדה כבדה.
יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי