תפריט נגישות

זיוה גולדובסקי ז''ל

  • נר
    הודלק ע"י דלית מלכה גולדובסקי
    בתאריך 25/04/2023,
    ד' באייר תשפ"ג

    כשהכרתי אותך הייתי ילדה. נפטרת כשהייתי בת 9. לא ממש הבנתי את כל מה שקרה.. אמא ואבא הרחיקו אותי מפוליטיקה ככל שיכלו.. הכרתי אותך בתור זיוה אחותי הגדולה וטובת הלב אך לא הייתי מודעת איזה בן אדם מיוחד ויוצא דופן היית. היום אני כבר לא ילדה.. אני קוראת את השירים והכתבים שלך ונפעמת כמה חוכמה, בגרות אומץ הבנה ויופי פנימי היה לך - מדהים איך בגיל כזה צעיר הייתה לך כזאת הבנה והכלה של החיים. קראתי את ההקדשות שרשמו לך פה באתר והן מרגשות אותי מאוד - מדהים איזה דברים יפים חברייך ומכרייך כתבו עלייך - כל כך הרבה שנים אחרי אנשים עדיין זוכרים וכואבים. אין ספק שהשארת חותם גדול בעולם!! יש לך היום 4 אחיינים נהדרים ששמעו המון סיפורים עלייך וישמעו עוד המון. אני גאה להיות אחותך!!

  • נר
    הודלק ע"י זאב ליקבורניק
    בתאריך 25/04/2023,
    ד' באייר תשפ"ג

    לפתע, דווקא ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ובעודי בניכר, נזכרתי בך ! כשנרצחת בקיץ 1988 בדיוק לפני שכולנו התגייסנו, היום הקדוש הזה עוד טרם הנציח את נפגעי פעולות האיבה. מהיכרותי אותך ואת דעתנותך הרבה אני בטוח שהיה לך גם מה לאמר על כך שאת מונצחת גם כאן. יהי זכרך ברוך !

  • נר
    הודלק ע"י הביטוח הלאומי
    בתאריך 19/04/2023,
    כ"ח בניסן תשפ"ג

    בהתקרב יום הזיכרון התשפ"ג עובדי הביטוח הלאומי מחבקים את המשפחות השכולות ומדליקים בהרכנת ראש נר זה, יהא זכר חללי האיבה ברוך לעד.

  • נר
    הודלק ע"י זיו ארז
    בתאריך 04/05/2022,
    ג' באייר תשפ"ב

  • נר
    הודלק ע"י המוסד לביטוח לאומי
    בתאריך 25/04/2022,
    כ"ד בניסן תשפ"ב

    ביום הזיכרון התשפ"ב עובדי הביטוח הלאומי מרכינים ראש ומדליקים נר. זכר החללים כולם נצור בליבנו לעד.

  • נר
    הודלק ע"י זיו ארז
    בתאריך 13/04/2021,
    א' באייר תשפ"א

  • נר
    הודלק ע"י המוסד לביטוח לאומי
    בתאריך 08/04/2021,
    כ"ו בניסן תשפ"א

    ביום הזיכרון תשפ"א, אנו, עובדי המוסד לביטוח לאומי, מרכינים ראש לזכר יקיריכם ומדליקים נר. זכר כל החללים בליבנו לעד.

  • נר
    הודלק ע"י רגב גרגי
    בתאריך 27/04/2020,
    ג' באייר תש"פ

    תנצבה

  • נר
    הודלק ע"י אלכס בן נון
    בתאריך 27/04/2020,
    ג' באייר תש"פ

    לא הכרנו אישית, אבל חדרת לי ללב. היינו באותם חוגים פוליטים בשנות השמונים. מה שקרה לך מנפץ לב ומערער אמונה. אם רק לא היית הולכת לשם באותו היום, אם רק היית יותר חשדנית ושומרת על עצמך. עוד מעט היית בת חמישים. יפה שלי, אני תמיד אזכור אותך.

  • נר
    הודלק ע"י המוסד לביטוח לאומי
    בתאריך 22/04/2020,
    כ"ח בניסן תש"פ

    ביום הזיכרון תש"ף, עובדי המוסד לביטוח לאומי מרכינים ראש לזכר יקיריכם ומדליקים נר. זכר החללים בליבנו לעד.

  • נר
    הודלק ע"י תגיל פרלמוטר
    בתאריך 08/05/2019,
    ג' באייר תשע"ט

    זיוה היקרה , את עדין בליבי . זוכרת את השיחות הפילוסופיות שלנו על העולם את עם הכתבים של קרל מארקס וזכויות בני אדם ואני עם זכויות בעלי חיים. זוכרת שנדהמתי מאומץ ליבך להסתובב במקומות מסוכנים , באומץ ליבך להפגש עם אויבים בנסיון לעשות קרוב לבבות. בזכרון את עדיין מלאת חיים , שמחה ואופטימיות. והשנה בחרתי לספר לבנות שלי שהן כבר נערות בעצמן עליך , אחד האנשים המיוחדים ביותר שזכיתי להכיר. יהיה זכרך ברוך

  • נר
    הודלק ע"י מתי גולני
    בתאריך 16/09/2018,
    ז' בתשרי תשע"ט

    זיווה, כל חיי לא אשכח את הלילה שהעברנו יחד בשיחה בסמטאות הרובע המוסלמי בירושלים אי אז לפני כ 31 שנה, היינו 3 חיילים במשימת אבטחה ופתאום ראינו נערה הצועדת לבדה ללא כל חשש בלב הרובע המוסלמי בירושלים. דאגנו לך,חשננו לחייך, ליווינו אותך כל אותו לילה, היינו איתך, שוחחנו ואפילו גם התווכחנו ,נודענו אל רעיונותייך ואישיותך המיוחדת והקסומה. לעולם לא אשכח את הפרידה עם בואה של הזריחה. אנו סיימנו משמרת ואת הלכת לדרכך אבל מעט לפני שנפרדו דרכינו פניתי אלייך ואמרתי לך: זיווה אנא שמרי על עצמך משהו בך בטוב לב האין סופי הזה ואולי בתמימות עלול להוביל למותך. רצה הגורל המר ואכן כך בסוף קרה,. לעולם לא אשכח את אותו לילה קסום ומיוחד ולעולם לא אשכח את הידיעה הנוראה על הרצחך מס' חודשים אח"כ. תמיד בליבי ובזכרוני.

  • נר
    הודלק ע"י רוני וגנר
    בתאריך 08/05/2017,
    י"ב באייר תשע"ז

    זיוה שלי היקרה

  • נר
    הודלק בתאריך 11/08/2016, ז' באב תשע"ו

  • נר
    הודלק ע"י ערן גלעד
    בתאריך 09/07/2014,
    י"א בתמוז תשע"ד

  • נר
    הודלק ע"י ניבה קרן אור
    בתאריך 16/10/2011,
    י"ח בתשרי תשע"ב

    עד עכשיו עברו כבר יותר מעשרים ואחת שנים מאז הפעם האחרונה שבה נפגשנו ועשרים שנים מאז ראיתי את החדשות שבקעו מהטלויזיה במתנ"ס בג`סי כהן, שבהן הבנתי בבת אחת שהקריין מדבר על מישהי שאני מכירה. הייתי עם חולצה כחולה ושרוך לבן, עייפה מעוד יום של הדרכה בחופש, והקריין אמר שבאל בירה, בשטחים מצאו את גופתה של נערה מחולון שנרצחה באופן אכזרי ועשו לה כל מיני דברים. בבת אחת הבנתי שאין שום אפשרות לעשות ריוונד לחיים או למסך. שאני שומעת מילים בחדשות על נערה שהייתה חיה, ממש לפני כמה ימים, ושהכרתי אותה ואפילו די טוב. הבנתי שהוא אומר שם שאני מכירה. זיוה. זיוה גולדובסקי. * היה מוזר להפגש דווקא בכניסה לבית העלמין בחולון עם הנערים האלה שיחד הנפנו דגלים אדומים וצרחנו אינטנציונל, או שסתם הסתובבנו בתל אביב או ישבנו באיתמר בן אבי 4, ובעיקר היינו די ביחד אז לפני עשרים שנים. הנערים האלה כבר לא נערים, גם אני לא. ריקי, זו שבעצם בזכותה הכרתי אותך מלכתחילה. וירון, אור ורוני שראיתי אותם בגיל 18 לאחרונה, אבל הם כמעט לא השתנו, ולא היה לי שום קושי לזהות אותם. ועמית, כמובן, הוא הזמין אותי. ואילן, נו בטח. ואז בא אבא שלך והודה לי שבאתי. אבא שלך. פתאום הבנתי שזה אבא שלך. שאז, פעם, לא באמת ראיתי אותו. שאז, פעם, בזמן הלוויה בבית הקברות הענקי של חולון שכמותו לא ראיתי לפני הרגע ההוא בגיל 18- אני חושבת שאז, פעם - לא ממש התייחסתי אליו. הוא הרי היה אבא ואני הייתי בת 18, וגם לא ממש הבנתי כנראה שהוא איבד את הבת שלו, זיוה. זיוה גולדובסקי. * אחרי שאכלנו והסתכלנו על האלבומים ודיברנו טיפטיפה פוליטיקה ובעיקר על כל מיני דברים אחרים אבא שלך כינס את כולם והסביר שהיתה קלטת טייפ שבה הקלטת את עצמך אחרי שהיית באינטרנציונל הסוציאליסטי ונפגשת עם נציגים של אש"פ למרות שהיה אסור. מתאים לך. בכל מקרה הוא העלה את זה על דיסק. שמעתי את הקול שלך מהדיסק ואז יכולתי להזכר כמה מרתקת היית עבורי כבר אז מזמן, בימים כאלה שבהם הכל היה הרבה יותר פשוט לכאורה. חשבתי גם שהיה לך יופי של שכל חריף, ויופי של יוזמה להקליט את עצמך אומרת מילים כאלה. אני חושבת שיום אחד אם אני אוכל אני אדאג שעוד אנשים יוכלו להכיר אותך. אחר כך חשבתי שוב והבנתי בהדרגה שעברו להן 20 שנים אבל שום דבר לא ממש משתנה במציאות של ה"אין", ושהקול שלך שבקע מהדיסק שאבא שלך ניגן לנו היה באמת קולך אבל ריקנות שמותיר אדם שמת אי אפשר למלא. אדם שקוראים לו זיוה. זיוה גולדובסקי.

  • נר
    הודלק ע"י נוי לוין
    בתאריך 16/02/2011,
    י"ב באדר א תשע"א

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי