תפריט נגישות

יוכבד סוסי אור-פז ז''ל

בת שושנה ויעקב
נולדה בי"ט בתמוז תש"ו, 18/7/1946
התגוררה בתל אביב
חללת פעולת איבה
בכ"ט בחשוון תשס"ט, 26/11/2008
מקום אירוע: הודו - מומבאי
הובאה למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
אזור: 3, גוש: 12, שורה: 32
הותירה: בת ושלושה בנים, עשרה נכדים, חמישה אחים ואחיות
יוכבד מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 61

קורות חיים

יוכבד, בת שושנה ויעקב יזדי, נולדה בישראל בי"ט בתמוז תש"ו (18.07.1946). בת ראשונה להוריה, אחריה נולדו רבקה, יהודה, משה, ציון ואורלי.

יוכבד גדלה בשכונת התקווה בתל אביב. בנערותה הצטרפה לשלוש שנים, כילדת חוץ, לקיבוץ גבעת השלושה – תקופה משמעותית בחייה. אהבת הטבע והטיולים בארץ ובחו"ל צמחה בתקופה זו של חייה בקיבוץ.

משבגרה נישאה יוכבד. בני הזוג גרו בתל אביב ובין 1964 ל-1980 נולדו להם ארבעה ילדים: עופר, אילה, אלון ואבי. יוכבד עבדה כקלדנית בבית המיון של דואר ישראל.

גידול ילדיה, ובהמשך נכדיה, עמד תמיד בראש מעייניה של יוכבד. שמירת לשון הרע הייתה טבע שני לה, צניעות ואהבת הזולת באשר הוא אפיינו אותה.

תחביבה העיקרי של יוכבד היה הטיולים. היא טיילה עם החברה להגנת הטבע בארץ, טיילה בעולם במקומות רבים וצעדה בקבוצת הצועדים של דואר ישראל. בטיוליה האחרונים התמקדה במזרח הרחוק. היא טיילה פעמיים בהודו עם צעיר ילדיה, אבי.

בחודש אוקטובר 2008 נסעה יוכבד בפעם השלישית להודו. היא נסעה לבקר את בתה אילה ואת שני נכדיה, אסא ואהד, שטיילו בארץ זו מזה שלושה חודשים. אחרי שנפגשו טיילו יחד בדרום הודו כחודש. שלושה ימים לפני טיסתה לארץ נפרדה יוכבד מבני משפחתה, שהמשיכו בטיולם, וטסה למומבאי, משם הייתה אמורה לטוס לארץ.

ביום רביעי 26.11.2008, בשעות הערב, הגיעו דרך הים עשרה מחבלים, הקשורים לארגון הטרור העולמי אל-קעידה, לחוף מומבאי במערב הודו, העיר הגדולה במדינה (שמה בעבר – בומביי). הם תקפו בירי ובחומרי נפץ כמה יעדים בעיר, בהם בתי מלון ומרכזי בידור. רק בשבת בבוקר, כעבור כ-60 שעות, השתלטו כוחות הביטחון המקומיים עליהם. בהתקפה נהרגו למעלה מ-170 איש ונפצעו מאות.

אחד היעדים שתקפו המחבלים היה בית חב"ד במומבאי, בית שהקימה חסידות חב"ד ובו שוהים שליחים מהארץ המפתחים את הקשר עם היהודים במקום. כבר בתחילת ההתקפה, בכ"ט בחשוון תשס"ט (26.11.2008), השתלטו המחבלים על הבניין ורצחו שישה יהודים, בהם חמישה ישראלים. רק כעבור שלוש יממות שוחרר המקום והחללים זוהו. אחת מהם הייתה יוכבד, שביקרה בבית חב"ד שעות אחדות לפני טיסתה לארץ.

בת 62 במותה. יוכבד הובאה למנוחות בבית העלמין ירקון בתל אביב. הותירה ארבעה ילדים, עשרה נכדים וחמישה אחים ואחיות.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי