תפריט נגישות

נתנאל-חי ליטמן ז''ל

בן נועה ויעקב-דוד
נולד בט' באלול תשנ"ח, 30/8/1998
התגורר בקרית ארבע
חלל פעולת איבה
בא' בכסלו תשע"ו, 13/11/2015
מקום אירוע: סמוך לחברון
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קדישא קהילת ירושלים, גוש: תר, חלקה: ג, שורה: ד
הותיר: אם, אח וארבע אחיות
נתנאל-חי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 79

קורות חיים

נתנאל-חי, בן יעקב-דוד ונעה, נולד בירושלים ביום ט' באלול תשנ"ח (30.08.1998). ילד שני להוריו, אח של שרה תחיה, דביר, מוריה, תהילה ואביה.

נתנאל גדל בקריית ארבע. הוא למד בבית הספר הממלכתי-דתי "חברון" לבנים והמשיך לישיבת ירושלים לצעירים (ישל"צ) שליד "מרכז הרב".

"נתנאל היה מנערי הקריה היקרים", סיפר ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, "שהתנדב והעניק מזמנו במד"א. היה צמח צעיר שהלך ופרח ונכון לו עתיד גדול". בשעות הפנאי הירבה נתנאל, תלמיד י"ב, לעסוק בספורט.

ביום שישי אחר הצהריים א' בכסלו תשע"ו (13.11.2015) נסעו בני משפחת ליטמן מביתם דרומה לכיוון מיתר, לחגוג שבת חתן עם אריאל, אשר עמד לשאת כעבור כמה ימים את הבת הבכורה שרה תחיה. סמוך לעתניאל פתחו מחבלים באש לעבר הרכב. מהירי נרצחו נתנאל ואביו יעקב, שאר בני המשפחה נפגעו ממכות יבשות.

נתנאל היה בן 17 בהירצחו. הוא הובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים, לצד אביו שנרצח עמו. הותיר אם, אח וארבע אחיות.

חתונתה של אחותו הבכורה של נתנאל שרה תחיה, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע שאחרי הפיגוע, נערכה שבוע מאוחר יותר בבנייני האומה בירושלים. בני המשפחה הזמינו את הציבור הרחב להשתתף עמם בשמחה הכה מיוחדת, באושר המהול בכאב, ואכן אלפים הגיעו לשמח את הזוג.

במלאת שלושים יום לרצח נתנאל העלה איתמר אשכנזי לאתר יוטיוב סרטון לזכרו שהכינו חבריו למחזור מ"ט בישיבה לצעירים, ובו תמונות רבות שלו וסיפורי זיכרון שלהם. הסרטון מסתיים במילים: "שלוש שנים ועוד קצת איתך, נתנאל. ביום ובלילה זכינו להיות איתך, להכיר אותך, ללמוד אותך וללמוד ממך. היית תמיד עם החיוך הזה שלך, בכל מה שעשית. שיעורים, סדרים, דיבורים, טיולים, תמיד עם החיוך הזה, שמצליח להיות צנוע ובטוח בעצמו ביחד ... היית בשבילנו חבר אמיתי, מישהו שאפשר לסמוך עליו, מישהו להתייעץ איתו, מישהו לצחוק איתו, מישהו ללמוד איתו, מישהו לשאול אותו, מישהו לרוץ איתו ... לימדת אותנו בהליכותיך בחייך לחיות חיים בריאים וטובים, ואנחנו נשתדל להמשיך ולהגביר את החיים במותך. אוהבים ומתגעגעים בלי סוף. שלך עד יום מותך ואחריו".

את הסרטון מלווה שיר שכתב חבר של נתנאל:

"שוב ראש חודש, שוב זה קרה, שוב אותה גזרה נוראה / שוב דם צדיקים על האדמה נשפך, ואני, אני איבדתי אח / ולי רק נשאר לזעוק לשמי מרומים, איכה מלך הרחמים / איך נתת לאותו מחבל, איך נתת לפגוע בנתנאל / איך נתת לחושך לגבור, איך לקחת מאיתנו את הגיבור / איך אבא שבשמים, אבא רחום ואוהב, איך אני אמור להסתדר עם הכאב.

הצוואה של נתנאל היא בחיים להמשיך, לא להיכנע לרוע המנסה להחשיך / אז את חיינו נמשיך לפתח, נמשיך לצחוק לשחק ולשמוח / אבל בלבי לעולם תישאר, לעולם אזכור אותך חבר".

חבריו של נתנאל גם פתחו דף פייסבוק לזכרו ובו הם מפרסמים סיפורים וזיכרונות. כן הם הקימו את קרן נח"ל לזכר יעקב ונתנאל ליטמן, שמטרתה לגייס תרומות למגוון של פעולות הנצחה. את דף הפייסבוק של הקרן מקדמת הכותרת: "ומאירים את העולם במעשים טובים - קבלו על עצמכם מעשה טוב!"

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי