תפריט נגישות

רפאל סויסה ז''ל

בן אסתר ומשה
נולד בג' בתשרי תש"ט, 6/10/1948
התגורר בדימונה
חלל פעולת איבה
בכ"ט בשבט תשס"ח, 5/2/2008
מקום אירוע: דימונה
הובא למנוחת עולמים בדימונה
גוש: ח, חלקה: 5, שורה: 2
הותיר: אישה, ארבעה ילדים, נכדים, אחים ואחיות
רפאל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 71

קורות חיים

רפאל, בן אסתר ומשה, נולד במרוקו בג' בתשרי תש"ט (06.10.1948). גדל במרוקו עם ארבעה אחים ושלוש אחיות, ובשנת 1957 עלתה המשפחה לישראל. הם התיישבו בדימונה, ורפאל למד בבית הספר "אלומים" במקום.

לאחר שירותו הצבאי שב רפאל לדימונה. הוא נשא לאישה את עליזה ובין 1973 ל- 1984 נולדו לבני הזוג ארבעה ילדים: מוריס, אתי, יואל ויקיר. רפאל עבד בעבודות שונות, בין היתר היה נהג במועצה הדתית בדימונה, עסק בענף הבניין והיה מאבטח בסניף הביטוח הלאומי בעיר.

רפאל היה אב ובעל אוהב ונדיב, שאהב לעזור לכל מי שנזקק לכך, במשפחתו ומחוצה לה. פעמים רבות היה נוהג לתמוך בסתר, בלי לצפות לכל תמורה. היה איש אמת, שהקפיד כל חייו לומר אמת ורק אמת.

ביום שני כ"ח בשבט תשס"ח (04.02.2008) הגיעו שני פלסטינים, מחבלים-מתאבדים, למרכז המסחרי בדימונה. סמוך לשעה 10:30 לפני הצהריים הפעיל המחבל הראשון את חגורת הנפץ שהייתה על גופו. בפיצוץ נרצחה ליובוב רזדולסקיה ונפצעו עשרות אנשים. קצין משטרה שהיה במקום הרג את המחבל השני, שלא הספיק להתפוצץ.

באותו יום שהה רפאל, כמדי יום, במרכז המסחרי עם כמה מידידיו. הם ישבו במקומם הקבוע, ורק שניות אחדות לפני הפיצוץ קמו. רפאל ראה את המחבל, שהיה במרחק נגיעה ממנו, מתפוצץ, ראה את המקום בו ישב מתרסק ואת כל זוועות הפיצוץ.

למרות בקשות יקיריו לא פנה רפאל לקבל טיפול, טען שהוא בסדר ובשעות הבאות שיחזר לפניהם את כל שראה. אולם ליבו של רפאל לא עמד בכך. באותו לילה, כ"ט בשבט תשס"ח (05.02.2008), רפאל נפטר בשנתו.

בן 59 במותו. רפאל הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בדימונה. הותיר אישה, שלושה בנים ובת, נכדים ושבעה אחים ואחיות.

לעילוי נשמתו של רפאל תרמו רעייתו וילדיו ספריית קודש על כל תכולתה – גמרות, משניות, ספרי מוסר והלכה – לבית מדרש בדימונה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי