תפריט נגישות

תמרה דבראשוילי אג'יאשוילי ז''ל

בת רחל וחכם יעקב
נולדה בה' בתמוז תרצ"ד, 18/6/1934
התגוררה בבאר שבע
חללת פעולת איבה
בי"ד באלול תשס"ד, 31/8/2004
מקום אירוע: באר שבע
הובאה למנוחת עולמים בבאר שבע - חדש
גוש: 8 א, חלקה: 1, שורה: 8
הותירה: ארבע בנות, שבעה-עשר נכדים, נינים, אחות ושני אחים
תמרה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 65

קורות חיים

תמרה, בת רחל וחכם יעקב אג'יאשוילי, נולדה בעיר בנדזה שבגאורגיה בה' בתמוז תרצ"ד (18.06.1934). גדלה בגאורגיה עם ארבעה אחים - מיכאל, סימון, ישראל ודוד, ואחות - רוסיקו. סיימה עשר שנות לימוד בעיר פותי.

ביום 06.12.1954 נישאה תמרה לשלווה (שלום) דבראשוילי. בני הזוג התגוררו בעיר סוחומי, שם נולדו ארבע בנותיהם – מננה (מרים), סילביה, סוליקו ואסתר.

ב- 28.05.1972 עלתה המשפחה לישראל, לבאר שבע. תמרה עבדה במפעל טקסטיל כמה שנים, אחר כך עבדה כתופרת וכאחראית נקיון באזור באר שבע.

תמרה גידלה וחיתנה את בנותיה בכבוד, ונטלה חלק חשוב בגידול ובחינוך נכדיה וניניה. תמיד הייתה זמינה ושמחה לשמור עליהם. לבנותיה הייתה לא רק אם, אלא חברה, אשת סוד, כתף תומכת ויועצת – כוכב שמאיר את דרכן. לכל בני משפחתה הייתה כמלאך הפורס את כנפיו, דואגת לכולם, מפנקת ומרגיעה עם חיוך נצחי על פניה. ידעה מה כל אחד אוהב, מה משמח אותו ומה לא, ומעולם לא שכחה להפתיע את כולם במתנות משמחות בחגים ובימי הולדת. היא הרבתה להכין עוגות ומאכלים מיוחדים, ובאהבה חילקה את מטעמיה לכל בני המשפחה.

תמרה הייתה אישה בריאה ומלאת חיים ומרץ, שומרת מצוות שביקרה בבית הכנסת מדי שבת, דמות אהובה ונערצת בקהילת יוצאי גאורגיה בעירה. נטלה חלק פעיל בארגון "תמר", שמטרתו קידום האישה יוצאת גאורגיה. תמיד ריחמה על נזקקים ותרמה ביד נדיבה, לא סבלה אי-צדק ולשון הרע.

טוב ליבה וגדולתה של תמרה באו לידי ביטוי בהריונה הרביעי, כאשר בעלה הבטיח שאם תיוולד עוד בת ימסור אותה לגיסתו חשוכת הילדים. תמרה התנגדה, אך קיבלה את דעת בעלה וביסורים גדולים מסרה את פרי בטנה לגיסתה. רק שנים אחר כך, כאשר בשנת 1997 נפטר בעלה של תמרה מסרטן, לאחר שנה קשה מאוד שאותה עבר עם טיפול צמוד של רעייתו, סופרה האמת לבת המאומצת כדי שתשב שבעה על אביה הביולוגי. "אישה גדולה מהחיים", קראה הבת אסתר לתמרה, וקובי, הנכד הבכור, הכין סרט תיעודי על הפרשה – "הסוד של סבתא".

ביום שלישי י"ד באלול תשס"ד (31.08.2004) יצאה תמרה עם בתה הבכורה לקניות לקראת האזכרה לאבי המשפחה. בסיום הקניות נפרדו האם והבת בחיבוק בתחנת האוטובוס, ותמרה אמרה "כפרה עלייך בתי, תודה רבה, איך הייתי עושה את הקניות בלעדייך". אלו היו מילותיה האחרונות.

סמוך לשעה 15:00, פוצצו שני מחבלים-מתאבדים את חומר הנפץ שנשאו בזה אחר זה בשני אוטובוסים במרכז באר שבע, קו 6 וקו 12. כמאה איש נפגעו בשני הפיצוצים. 16 אנשים נרצחו, בהם תמרה, שדקה לפני כן ראתה אותה בתה עולה לאוטובוס בקו 6 ועומדת מאחורי הנהג.

בת 70 במותה. תמרה הובאה למנוחות בבית העלמין בבאר שבע. הותירה ארבע בנות, שבעה-עשר נכדים, שלושה נינים, אחות ושני אחים, כולם אוהבים ומתגעגעים לתמרה הגיבורה, שעם גופה, אשר ספג רסיסים והדף, אולי הצילה חיים של אחרים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי