תפריט נגישות

יאיר מרדכי ז''ל

בן אסתר ודניאל
נולד בח' בשבט תשי"ח, 29/1/1958
התגורר בשלוחות
חלל פעולת איבה
בכ' בתשרי תשס"ב, 7/10/2001
מקום אירוע: קיבוץ שלוחות
הובא למנוחת עולמים בקיבוץ שלוחות
אזור: בית העלמין המקומי
הותיר: אישה וחמישה ילדים, אחים ואחיות
יאיר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 71

קורות חיים

יאיר, בן אסתר ודניאל, נולד בקריית שמונה בח' בשבט תשי"ח (29.01.1958). בן במשפחה ברוכת ילדים ולו שמונה אחים ואחיות. גדל והתחנך בקריית שמונה, למד בבית הספר "תל חי" ובתיכון "דנציגר". בעת לימודיו היה פעיל ביותר בסניף "בני-עקיבא" המקומי.

יאיר שירת בצה"ל שירות מלא, ועבר קורס קצינים. בהמשך, בשירות המילואים, הוא התקדם לדרגת רב סרן. לאחר שירותו הצבאי פנה ללימודים אקדמיים במדרשת "רופין" שבשרון, בסיומם הוסמך להנדסאי.

בתום לימודיו, יאיר נישא והצטרף לקיבוץ שלוחות בעמק בית שאן, בו גרה רעייתו. תחילה היה לעובד בפלחה של הקיבוץ, ובתקופה אחרת שימש כמנהל המסגרייה. השניים הביאו לעולם את נירית ודקלה התאומות, ואחריהן את דניאל ואסתר.

לאחר שבני הזוג נפרדו נישא יאיר לעיריה, שופטת בבית משפט השלום בבית שאן. אחרי זמן קצר נולדה הבת, מעיין.

בשנים האחרונות יאיר מונה למנהל הייצור במפעל "תמר שאן" שבבית שאן, וכן היה לקצין הביטחון במקום. בנוסף, שימש בשלוחות בתור הרכז החברתי של הקיבוץ: הוא היה מלווה את כל הטיולים והסיורים שערכו בני הקיבוץ, מרכז את פעילויות ההדרכה לנוער, וכן היה המאמץ של בנות השירות הלאומי שהגיעו לקיבוץ. רבים זוכרים את יאיר החם, מאיר הפנים לזולתו. אדם שופע נדיבות היה, כזה השש לעזור לכל בכל שעה ובכל מצב.

יום ראשון כ' בתשרי תשס"ב (07.10.2001) היה יום שגרתי עבור יאיר בעבודתו במפעל התמרים. היה זה חול המועד סוכות, והוא החליט לנסוע לביתו באמצע היום על מנת לאכול בסוכה עם בני המשפחה. כ– 300 מטרים לפני שער המשק פגש בצעיר כבן 17 ועצר להציע לו טרמפ או עזרה כלשהי. הצעיר, שהיה מחבל אשר נשא על גופו חגורת נפץ, פוצץ את החגורה סמוך למכוניתו של יאיר, אשר מת במקום.

בן 43 בהירצחו. יאיר מת בדיוק ביום השנה השנים-עשר למות אמו, אסתר. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ שלוחות.

יאיר הותיר אישה וחמישה ילדים, שלושה אחים וחמש אחיות.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי