תפריט נגישות

אמיתי-צדוק קאפח ז''ל

בן יונה ויוסף
נולד בכ' באדר א' תשל"ו, 21/2/1976
התגורר בבית אל
חלל פעולת איבה
בי"ב בתשרי תשנ"ד, 27/9/1993
מקום אירוע: עטרות
הובא למנוחת עולמים בבית אל
חלקה: ג, שורה: 2
הותיר: הורים, אחים ואחיות
אמיתי-צדוק מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 59

קורות חיים

אמיתי-צדוק, בן יונה ויוסף, נולד בערב שבת כ' באדר א' תשל"ו (21.02.1976). ילד רביעי היה להוריו אחרי עידית, נילי ודן, ואחריו נולדו מיטל ובועז. כשהיה בן פחות משלוש שנים עברה המשפחה מירושלים לבית-אל שבבנימין, ובעצם הוא גדל והתפתח יחד עם הישוב.

אמיתי למד בבית הספר הממלכתי-דתי בבית-אל והמשיך לישיבת נתיב-מאיר בירושלים. היה אוהב ואהוב על הכל, אחיו, אחיותיו, הוריו, חבריו וכן מוריו. ילד יפה, חכם, נבון ובעל כשרונות רבים, השתתף בחוגים למחוננים. בעל חוש הומור מפותח ויכולת חברות נפלאה. ידע להתהלך עם כל אחד, לשמוע, להקשיב, להתחשב, לוותר, לעזור ולחייך בכל מצב. היה תוסס ומלא שמחה, אך עם זה רציני כשצריך.

אמיתי עסק גם בספורט: קרטה, כדורסל, סנפלינג. אהב מוזיקה ושירה בעברית ובאנגלית, אהב לקרוא ספרים ועסק גם בציור. היה פעיל בתנועת "בני-עקיבא" כחניך בבית-אל, ולאחר מכן התנדב להדריך בשכונת פסגת זאב בירושלים. היה מסור מאוד לחניכיו ולסניף, ונשאר קשור אליהם גם אחרי שסיים את ההדרכה. בנוסף היה מתנדב פעיל במגן-דוד-אדום.

מהלימודים בירושלים המשיך אמיתי לישיבת בני בנימין בבית-אל, ומשם, לקראת גיוסו לצבא, לישיבת מעלות (ישיבת הסדר, לתלמידים המשלבים לימודי קודש ושירות בצבא).

אמיתי ייצג בתכונותיו ובמעשיו מזיגה מיוחדת של שמחה ורצינות, אמונה ועבודת ה', עם התמצאות ומעורבות בתחומים שונים ומגוונים. הוא הצטיין בכל מה שעשה, נתן דוגמא אישית לתושיה ויצירתיות והגביר את הבטחון של חבריו, שהיה מסור להם בכל לבו. תמיד השכיל למצוא שפה משותפת עם מדריכים, חניכים ומורים. ההומור, הפתיחות ויכולת ההבנה וההקשבה עשו אותו לאיש סוד של רבים, ולאדם שנעים לשוחח ולהתייעץ אתו.

בדיעבד, אומרים בני המשפחה, התחושה היתה שאמיתי עבר את חייו במרוכז, באינטנסיביות, בהצלחה ובמהירות. (מקסימום חיים במינימום זמן?...).

ביום ראשון י"א בתשרי תשנ"ד (26.09.1993), שבועיים אחרי חתימת הסכם אוסלו, זרקו צעירים ערבים אבנים וחפצים אל הרכב שבו נהג אמיתי, ליד שדה התעופה עטרות בצפון ירושלים. אמיתי נפצע קשה מאוד ולמחרת, י"ב בתשרי תשנ"ד (27.09.1993), מת מפצעיו בבית החולים.

בן 17 היה במותו, הותיר הורים וחמישה אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בבית-אל.

זכרו של אמיתי הונצח בכמה דרכים:

פורסמה חוברת "קוים לדמותו", ובה דברי בני משפחה, רבנים, חברים וחניכים, וכן דברים שכתב אמיתי לחבריו.

במקום הפיגוע - צומת א-רם ליד שדה התעופה עטרות בצפון ירושלים - הוקמה אנדרטה.

חוברת "אדמתו עמו", ובה מאמרים על המאבק על ארץ ישראל מאת הרב שלמה חיים הכהן אבינר, פורסמה לזכרו. בחוברת גם ההספד שנשא הרב על קבר אמיתי.

ספר על יהודה ושומרון נכתב בהולנד באנגלית, והוקדש לזכר אמיתי.

ד"ר שלמה קאפח, דודו של אמיתי, כתב דברים לזכרו בספרו "אבולוציה - תיאוריית ההתפתחות במבחנים מדעיים". הספר יצא לאור על-ידי העמותה להנצחת אמיתי.

חדר אוכל בישיבה התיכונית בבית-אל נקרא על שם אמיתי.

בית כנסת בנוסח יהודי תימן נקרא על שמו: מעלות אמיתי-צדוק הי"ד.

לישיבת ההסדר במעלות הוכנס ספר תורה על-ידי משפחתו וחבריו של אמיתי.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי