תפריט נגישות

רחמים אבידן אבוהידנה ז''ל

בן רוזה ואברהם
נולד בתרמ"ח, 1888
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בח' באייר תש"ח, 17/5/1948
מקום אירוע: ירושלים - הרובע היהודי
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: הנביאים, חלקה: ב, שורה: 1
הותיר: אישה, חמישה ילדים, נכדים ואח
רחמים מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 14

קורות חיים

רחמים, בן רוזה ואברהם, נולד בירושלים בשנת תרמ"ח (1888), אח ליעקב. הוא חי כל חייו ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים.

משבגר, נישא רחמים לאסתר לבית אלשיך וגידל עמה חמישה ילדים: אברהם, יצחק, שושנה, שאול וחיים. רחמים היה חרש אומן בעבודות בעץ זית ועבד באקדמיה 'בצלאל'. בעת חדשי המצור הערבי על הרובע היהודי בעיר העתיקה במלחמת העצמאות הוא גוייס ע"י מפקדי הרובע ללמד את אומנותו לתלמידים בבתי ספר.

ביום שני ח' באייר תש"ח (17.05.1948), שלושה ימים אחרי הקמת המדינה, המשיכו ערביי ירושלים ומגוייסים ממדינות ערב לתקוף את הרובע היהודי הנצור בירושלים. ארבעה יהודים נהרגו בירי באותו יום, בהם רחמים שנורה ונהרג ברחוב חב"ד.

רחמים היה בן 60 במותו. הותיר אישה, חמישה ילדים, נכדים ואח. כל ילדיו של רחמים לחמו במלחמת העצמאות, שניים מבניו שהו בשבי הירדני שמונה חדשים אחרי נפילת הרובע.

רחמים הובא לקבורה ארעית ברובע היהודי, ולאחר איחוד ירושלים במלחמת ששת הימים הועברו עצמותיו עם עצמות כל לוחמי ותושבי הרובע היהודי אל קבר האחים בהר הזיתים.

ילדיו של רחמים כתבו לזכרו: "נפלת חלל על קדושת הארץ אותה אהבת ונאחזת בה. הקמת משפחה ברוכה לתפארת מדינת ישראל, אותה לא זכית לראות בתקומתה. נטעת בנו מורשת של אהבה ואחיזה בשורשים ומסורת ישראל בכל צאצאיך, השארת לנו מיצירותיך להתפאר, מעבודות עץ הזית, אומנותך וכשרונך הם זכרונות נעימים לדורי דורות. צאצאיך הרבים הכו שורשים בארץ אותה אהבת, וזוכרים אותך ומבטך מהסיפורים שהנעימו לנו ילדיך ומהתמונות הבודדות שנשארו לפליטה. אנו גאים לספר כיצד היית קשור בכל מאודך למשפחה וקשרת גורלך בגורל המדינה. מרכינים כולנו ראש לזכרך".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי