תפריט נגישות

אליעזר שלזינגר ז''ל

בן הלינה ומשה
נולד בכ"ז באייר תש"ל, 2/6/1970
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"ז בסיון תשמ"ח, 2/6/1988
מקום אירוע: ירושלים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: אמצעי, חלקה: טז, שורה: 23
הותיר: הורים ומשפחה
אליעזר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 52

קורות חיים

אליעזר, בן משה והלינה, נולד בכ"ח באייר תש"ל, (02.06.1970), בירושלים. מצד אביו היה בן למשפחת רבנים, שנמלטה מגרמניה למחרת ליל הבדולח והתיישבה בארץ ישראל. אימו ניצולת שואה, בת למשפחה שמוצאה מקרקוב שבפולין, שרובה נכחדה.

אליעזר, בן למשפחה בת 13 נפשות, היה בוגר ישיבת קול תורה, השייכת לזרם הליטאי של היהדות החרדית. הוא היה תלמיד מצטיין ושקדן, רציני במחשבותיו ומתקדם ברובד חייו הרוחניים, כפי שהתגלה ביומנים שכתב, אשר נמצאו לאחר מותו. יחד עם זאת, היה עליז, שמח, מלא מרץ, עדין נפש, אהוב ואהוד על חבריו.

בשבעה הגיעו חבריו הרבים כדי לנחם את המשפחה האבלה, וכל אחד מהם טען שאליעזר היה חברו הטוב ביותר.

על אף שקדנותו בלימודים, עזר וסייע בכל מקום שעזרתו הועילה. הלך לבקר חולים בבית חולים על מנת לעודדם, וסייע לחבריו להתקדם בלימודים. אף בליל הרצח התנדב ללמד צעיר עד שעה מאוחרת, על מנת להכשירו להתקבל לישיבה.

בליל י"ז בסיוון תשמ"ח, (02.06.1988), יצא אליעזר ביחד עם חבר מהישיבה לחזור על תלמודו של אותו יום באוויר הצח של גן סאקר, הסמוך לשכונת שערי חסד בה נמצאת הישיבה. בכניסה לגן התקרבה אליהם צעירה ערבייה ופנתה אליהם בדברים. כשביקשו אותה להניחם לנפשם ואף החלו להתרחק, שלפה אקדח וירתה מספר יריות. השניים ניסו לברוח, ואז אליעזר מעד ונפל. המחבלת המשיכה לירות ורצחה את אליעזר, אשר עוד הספיק לומר "שמע ישראל" לפני שיצאה נשמתו.

אליעזר היה בן 18 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בהר הזיתים, ירושלים.

ביום השנה הראשון למותו של אליעזר, הוציאו חבריו ספר לזכרו בשם "אש תמיד" (א"ש - אליעזר שליזנגר). בספר כלולים כתבים של אליעזר, שנכתבו בהיותו בן 15 ו- 16, שהדהימו את כל מי שקרא בהם.

ביום השנה השני הכניסו ספר תורה על שמו של אליעזר לישיבה בה למד.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי