תפריט נגישות

ציפורה ציפי יסוד שטיינול ז''ל

בת מינקה וברוך
נולדה בכ"ט בכסלו תש"ב, 19/12/1941
התגוררה במשגב עם
חללת פעולת איבה
בי"ח בתמוז תשמ"א, 20/7/1981
מקום אירוע: משגב עם
הובאה למנוחת עולמים במשגב עם
שורה: 2
הותירה: בעל וארבעה ילדים
ציפורה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 50

קורות חיים

ציפורה (ציפי), בת ברוך ומינקה שטיינול, נולדה בכ"ט בכסלו תש"ב, (19.12.1941) בקיבוץ נען. תינוקת יפהפייה וזהובת תלתלים הייתה. כפעוטה הייתה חולנית מאוד, והרבתה לשהות בבתי חולים.

היא גדלה להיות ילדה של ניגודים: שברירית, אך בעלת רצון נחוש, רצינית ואחראית, ואוהבת גם צחוק ובדיחה. "לאורך כל הדרך - בלימודים, בחברה, בחיים הפרטיים - בלטה שאיפתה לשלמות מוחלטת", סיפרה אמה.

בחוברת שיצאה לזכרה כתבו: "ציפי, אדם סגור, הנפתח כמו פרח רק כשאור הזולת קרוב אליו, מבין אותו ורוצה להכירו".

בשנת 1962 הגיעה לקיבוץ משגב עם לשנת שירות אחת. שם הכירה את יהושע יסוד, ונישאה לו. השניים הקימו משפחה חמה בת ארבעה ילדים: נטע, עדי, ניר וגיא.

"ציפי הייתה, מעל ומעבר לכל דבר אחר, אם בית. אם אשר השקיעה את החלק הארי של זמנה ומרצה הפנויים לטיפוח בית בוהק וחם. לא מקרה שמירוק בנוסח ציפי הפך למונח מרכזי במילון המשגבי. ביתה היה מבצרה ולמבצר הזה הקדישה את כל מאודה ואונה, כדי לעשותו לבית חם ליושבים בתוכו", סיפרו חבריה.

ציפי שימשה בתפקידים שונים ומגוונים במשק, האחרון שבהם במפעל הטקסטיל. הייתה ידועה כחברה קפדנית, אחראית ושקדנית. הדשא שליד ביתה שימש תמיד כמקום מפגש עבור החברים בקיבוץ.

בבוקר י"ח בתמוז תשמ"א, (20.07.1981), שוב נורה מטח קטיושות מלבנון על משגב עם. ציפי, כמו יתר תושבי הקיבוץ והאזור, העבירה את הלילה הקודם במקלט, ובשעה 06:15 בבוקר יצאה לרגע אל חדרה, המרוחק מטרים ספורים בלבד מהמקלט. פגז קטיושה נפל קרוב אליה, היא נפגעה מהרסיסים ונהרגה.

ציפי הייתה בת 40 במותה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין במשגב עם.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי