תפריט נגישות

רינה שרצקי פזרקר ז''ל

בת נורה ואברהם
נולדה בכ"ג באייר תשי"ז, 24/5/1957
התגוררה בבאר שבע
חללת פעולת איבה
בי"ח באדר תשמ"ח, 7/3/1988
מקום אירוע: צומת ערוער
הובאה למנוחת עולמים בבאר שבע - ישן
חלקה: 11, שורה: 13
הותירה: הורים, בעל, שתי בנות, אחים ואחיות
רינה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 52

קורות חיים

רינה, בת אברהם ונורה פזרקר, נולדה בכ"ג באייר תשי"ז, (24.05.1957) בקריית שמונה. החלה לימודיה בבית ספר יסודי בקריית שמונה, אחר-כך משפחתה עברה לדימונה ושם היא סיימה את הלימודים, בתיכון "להיימן".

בת למשפחה בת 10 נפשות, רינה הייתה תמיד עמוד התווך של המשפחה ויד ימינה של אמה. היא אהבה לעזור לבני אדם בכלל ולבני משפחתה בפרט. הייתה חייכנית וצחקנית, וזו שתמיד הרימה את המורל המשפחתי.

רינה נישאה לאליעזר שרצקי והייתה אם לטובה וללימור. מאז נישואיה התגוררה בבאר-שבע, ועבדה כמזכירה רפואית בקריה למחקר גרעיני בדימונה.

ביום שני י"ח באדר תשמ"ח, (07.03.1988), השתלטה חוליה של שלושה מחבלים על אוטובוס בו נסעו עובדים של הקריה למחקר גרעיני למקום עבודתם (באוטובוס היו בעיקר נשים והוא מוכר כ"אוטובוס האמהות"). המחבלים חדרו לארץ מגבול מצרים במטרה לבצע פיגוע רצחני. הם חטפו רכב צבאי ונסעו בו עד לצומת ערוער. שם נטשו את הרכב הצבאי וניסו לעצור מכוניות חולפות. כשהבחינו באוטובוס, הורו לנהג באיומים ובירי לעצור ונכנסו לרכב. נהג האוטובוס עוד הספיק לפתוח את דלתות הרכב ו- 40 נשים הצליחו להימלט. השאר, תשע נשים וביניהן רינה וגבר אחד, נלקחו כבני ערובה.

המחבלים דרשו לנהל משא ומתן והודיעו שבכל חצי שעה יוציאו להורג את אחד הנוסעים. הראשון להיפגע היה ויקטור רם, אשר הוצא להורג בירייה מקרוב. כוחות משטרה, שהקיפו את האוטובוס, החליטו לפעול והשתלטו על הרכב. הם הרגו את המחבלים, אולם שתי נשים נרצחו מאש המחבלים במהלך ההשתלטות - רינה, ומרים בן יאיר.

רינה הייתה בת 30 במותה, הותירה בעל ושתי בנות, הורים ואחים. הובאה למנוחות בבית העלמין בבאר-שבע.

בקריה למחקר גרעיני הוקם גלעד לזכר שלושת העובדים שנרצחו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי