תפריט נגישות

שלום יוחאי שרקי ז''ל

בן רונית שמחה ואורי עמוס
נולד בכ"ו באדר א' תשמ"ט, 3/3/1989
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בכ"ז בניסן תשע"ה, 15/4/2015
מקום אירוע: ירושלים - הגבעה הצרפתית
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קדישא אחידה ספרדים, גוש: 28, חלקה: ד, שורה: 29
הותיר: הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות
שלום יוחאי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 80

קורות חיים

שלום יוחאי, בן רונית שמחה ואורי עמוס, נולד בירושלים ביום כ"ו באדר א' תשמ"ט (03.03.1989). הוא גדל בירושלים, אח למיכאל, אסתר, יאיר, שלומציון, אמיתי וישי.

שלום החל את לימודי היסוד בתלמוד תורה "מורשה" בעירו, והמשיך לישיבה התיכונית "בני צבי" בבית אל. ממנה הוא המשיך לישיבות ההסדר בירוחם ובצפת, בהן למד בשילוב עם השירות בצה"ל, בחיל הים, כלוחם בספינת "דבור".

אחרי שירותו למד שלום לימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית "הרצוג" במגדל עוז. הוא התעניין במגוון תחומים ולאורך השנים למד היסטוריה, גאוגרפיה, הוראה, ספרות של קודש וספרות של חול ואף התעמק באסטרונומיה ובצפייה בכוכבים. שלום גם הקדיש זמן ללימודי הישרדות וכושר גופני. במקביל הוא עבד כמדריך נוער בפנימיית "בית צבי" ובהמשך עבד כמדריך טיולים ברחבי הארץ, בין היתר הדריך את טיולי "מסע ישראלי" לבני נוער.

"שלום היה מלא בתורה, באהבת הבריות ובאהבת ארץ ישראל", כתב אביו אורי, "היה חדור אידיאלים של דבקות בה', של צדק ושל שלום. הייתה לו נפש שירית ועדינה, יחד עם עצמה פיזית ואישיות איתנה. הוא התעניין בכל אדם וראה בו עולם ומלואו, דאג לחלשים ולכל מי שזקוק לעזרה. רבים מאוד חשו שהוא החבר הטוב ביותר שלהם".

והוסיף האב: "שלום תמיד היה שמח והקרין שמחה עצומה על כל סביבתו. חפץ היה להרבות טוב בעולם, מתוך הרמוניה פנימית בין הקודש לטבע".

ביום רביעי בערב אור לכ"ז בניסן, יום הזיכרון לשואה תשע"ה (15.04.2015), היפנה מחבל פלסטיני את מכוניתו אל המדרכה בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, אל עבר הולכי הרגל, ודרס את שלום וידידתו שהמתינו לאוטובוס. השניים נפצעו קשה והועברו לבית חולים, אך שם שלום מת כעבור זמן קצר.

בן 26 בהירצחו. שלום הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. הותיר הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

באתר יוטיוב ניתן לראות סרטונים מהלווייתו של שלום והספדים שנישאו, מצגת תמונות שהכינו לזכר שלום חבריו ללימודים בישיבת "בני צבי" וכן סרטון שהכינו חבריו לזכרו בליווי שירת "ציון תמתי".

באתר פייסבוק נפתח דף לזכר שלום, בו כותבים אוהביו דברי זיכרון ומתפרסמות הודעות על אזכרות והנצחות. בין ההנצחות - במדבר יהודה הוקמה לזכרו של שלום "באר שלום": נוער מצפה יריחו ועוד מתנדבים הקימו בריכה שתאגור את עודפי המים של אתר השאיבה שליד ואדי קלט. המקום נחנך בתשרי תשע"ו (אוקטובר 2015).

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי