תפריט נגישות

יוסף יוסי להב טרגן ז''ל

בן רוזה ורפאל
נולד בי"ב באייר תש"ו, 13/5/1946
התגורר ביהוד
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בכ"ד בתשרי תשע"א, 1/10/2010
מקום אירוע: יהוד
תאריך אירוע: כ' בכסלו תשי"ב, 19/12/1951
הובא למנוחת עולמים ביהוד
חלקה: ה, שורה: טה
הותיר: אישה, שני בנים ובת, חמישה אחים
יוסף מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 79

קורות חיים

יוסף, בן רוזה ורפאל טרגן, נולד באיזמיר שבטורקיה בי"ב באייר תש"ו (13.05.1946). כעבור זמן קצר עלתה המשפחה למדינת ישראל הצעירה, וכאן גדלו יוסף וחמשת אחיו.

ביום 19.12.1951 שיחק יוסף, בן חמש שנים וחצי, בחפץ שמצא סמוך לביתו ביהוד. היה זה רימון והוא התפוצץ בידו של יוסף, שנפגע קשה והתעוור.

לאחר הפגיעה יוסף עבר ללמוד בבית חינוך עיוורים בירושלים, שם הצטיין בלימודי מוזיקה. משם המשיך לתיכון "דוגמא" בפתח תקווה, בו למד בשילוב עם ילדים רואים וסיים בהצטיינות. מאוחר יותר למד באוניברסיטה העברית בירושלים היסטוריה ופסיכולוגיה והוענק לו תואר בוגר אוניברסיטה.

בשנת 1966 נשא יוסף לאישה את ציונה. בתחילת 1967 נולד הבן כפיר, שנה אחריו הבן שניר ובסוף 1974 נולדה נבט. יוסף עבד במשך שנים כמרכזן בעיריית פתח תקווה, בהמשך היה בעל חנות תקליטים בפתח תקווה ובעל מכולת ביהוד, לשם עבר לאחר גירושיו ושם הקים בית עם אשתו השנייה דינה.

יוסף היה כל חייו איש אשכולות, צמא לידע ואוהב ללמוד. היה בעל ידע רחב בתחומים רבים - תרבות, ספרות, היסטוריה, ארכיאולוגיה, אסטרונומיה ומחשבים. השתתף בתוכניות רדיו שונות, אהב את משחק השחמט והשתתף בתחרויות בספורט זה בארץ ובחו"ל, לעתים כמייצג של המדינה. הוא הירבה לטייל בארץ ובעולם, לרוב באופן עצמאי עם כלבו.

מעבר לעבודתו תמיד היה יוסף מעורב בפעילות מטעם העיוורים, ומאז התפתחות האינטרנט בישראל הקים וניהל פורום של העיוורים ברשת. הפורום משרת למעלה מ-100 עיוורים ולקויי ראייה ורשום על שמו.

בערב שבת כ"ד בתשרי תשע"א (01.10.2010), 59 שנים אחרי שהתעוור, נפטר יוסף כתוצאה מסיבוכים של פציעתו, ממחלת ריאות ומדלקת שגרם רסיס של הרימון שישב על ריאתו השמאלית.

בן 64 במותו. יוסף הובא למנוחת עולמים בבית העלמין ביהוד. הותיר אישה, שני בנים, בת וחמישה אחים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי