תפריט נגישות

מריה סוקולוב קוטוב ז''ל

בת ציציליה ויפים
נולדה בי"א בתשרי תש"ז, 6/10/1946
התגוררה בבאר שבע
חללת פעולת איבה
בי"ד באלול תשס"ד, 31/8/2004
מקום אירוע: באר שבע
הובאה למנוחת עולמים ברעננה - כפר נחמן
גוש: 3, חלקה: 2, שורה: 4
הותירה: בת, שלושה בנים ונכדים
מריה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 72

קורות חיים

מריה, בת ציציליה ויפים קוטוב, נולדה בברית המועצות, בעיר סוצ'י, בי"א בתשרי תש"ז (06.10.1946). סוצ'י, עיר נופש אז וגם כיום, הייתה מלאה בבתי הבראה לחיילים שנפגעו במלחמת העולם השנייה אשר נסתיימה שנה קודם לכן, והאם ציציליה עבדה כאחות באחד מהם. האב יפים היה נהג וחוטב עצים.

מריה למדה בבית הספר מס' 11 בסוצ'י, שם הייתה תלמידה מצטיינת. מגיל צעיר למדה גם בבית ספר למוזיקה, תחילה בכיתת כינור ואחר כך בכיתת פסנתר, ומשסיימה את הלימודים בציונים מעולים המשיכה ללימודים גבוהים. היא נסעה ללמוד מוזיקה באוניברסיטה בצפון ברית המועצות, אך לאחר שנה הפסיקה, ועברה ללמוד אנגלית באוניברסיטה לשפות זרות בעיר נובורסייסק.

בזמן לימודיה בנובורסייסק, השוכנת לחוף הים השחור, הכירה מריה את ולרי סוקולוב, ונישאה לו בשנת 1969. לאחר נישואיה המשיכה ללמוד בלימודים אקסטרניים עד שסיימה, והחלה לעבוד במשטרת סוצ'י, לשם עברה המשפחה, כמזכירה וכקלדנית.

בסוף שנת 1970 נולד בנם הראשון של מריה וולרי – קונסטנטין. בתחילת 1974 נולד רומן, ריטה נולדה בתחילת 1976 ואסף – בחודש מרס 1978. מריה הקדישה למשפחתה את עיקר מרצה, ובשנים מסוימות אף הפסיקה לעבוד כדי להקדיש את כל זמנה לגידול ילדיה. הילדים ירשו, בין היתר, את כישרונה המוזיקלי, ובצעירותם ניגנו על צ'לו. הבן הבכור, קונסטנטין, אף המשיך לאקדמיה למוזיקה במוסקבה ובגר להיות מוזיקאי מקצועי.

בשנת 1989 נפטר ולרי, בעלה של מריה, מהתקף לב, והוא בן ארבעים. כעבור כשנתיים החליטה המשפחה לעלות לישראל, כדי לשפר את איכות חייהם. באוגוסט 1991 עלו לארץ מריה, שלושת ילדיה ואימה (האב יפים נפטר בשנת 1969). הבן הבכור, קונסטנטין, עלה לארץ עם רעייתו חודשיים קודם לכן.

בארץ המשפחה התיישבה ברעננה, שם גרה קרובת משפחה שעזרה להם מאוד. מריה עבדה כעוזרת בית וכגהצנית במכבסה, ועל אף הקשיים מעולם לא התלוננה.

בשנת 1994 נפטרה אימה של מריה.

בשנת 1998 קיבלה מריה סיוע מחברת "עמידר", ועברה לגור בדירה שהיקצו לה בבאר שבע, בשכונה ד'. הבת ריטה, שהחלה ללמוד באוניברסיטה המקומית, גרה איתה במשך כחמש שנים. מריה עבדה כגהצנית במפעל בבאר שבע.

מריה הרבתה לארח את ילדיה ונכדיה, שתמיד אהבו לבקר אותה ונהנו לאכול את המאכלים הטעימים שהכינה. בשעות הפנאי היא אהבה לקרוא, ובביתה הייתה ספרייה גדולה. תחביב עיקרי של מריה היה אהבתה לבעלי חיים – כל חייה היו בביתה בעלי חיים שאימצה, בהיותה בבאר שבע היא גידלה בבית שתי כלבות, אחת מהן בת 12, ושלושה חתולים. מריה גם אספה בולים, והקדישה תשומת לב מיוחדת לבולים שעליהם היו דמויות של חיות.

ביום שלישי י"ד באלול תשס"ד (31.08.2004), סמוך לשעה 15:00, פוצצו שני מחבלים-מתאבדים את חומר הנפץ שנשאו בזה אחר זה בשני אוטובוסים במרכז באר שבע, קו 6 וקו 12. כמאה איש נפגעו בשני הפיצוצים. 16 אנשים נרצחו, בהם מריה.

בת 57 במותה. מריה הותירה בת, שלושה בנים ונכדים. הובאה למנוחות בבית העלמין ברעננה, כפר נחמן.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי