תפריט נגישות

קארין מלכה ז''ל

בת שרה ורפאל
נולדה בי"ג בתשרי תשמ"ב, 11/10/1981
התגוררה בבאר שבע
חללת פעולת איבה
בי"ד באלול תשס"ד, 31/8/2004
מקום אירוע: באר שבע
הובאה למנוחת עולמים בבאר שבע - חדש
גוש: 2, חלקה: 8, שורה: 13
הותירה: הורים, אח ואחות
קארין מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 70

קורות חיים

קארין, בת שרה ורפאל מלכה, נולדה בישראל בי"ג בתשרי תשמ"ב (11.10.1981). אחות צעירה ליוסי ולאורית. נולדה וגדלה בבאר שבע, למדה בבתי ספר היסודיים "מאיר" ו"רימון" ובתיכון מקיף י"א ע"ש יצחק רבין, במסלול העיוני.

ביום 15.11.1999 התגייסה קארין לצה"ל, ושירתה שירות מלא בצנחנים ובפיקוד דרום. לאחר שחרורה עבדה בעבודות מזדמנות וחסכה כסף, וב- 30.07.2002 נסעה ללונדון במטרה לעבוד ולטייל.

במהלך טיולה חלתה קארין בשפעת המלווה בחום גבוה מאוד, ואושפזה בבית חולים קטן ופרטי בלונדון. שיחת הטלפון הראשונה שלה מבית החולים הייתה לבית של אחותה אורית. מגיסה חיים, שענה לטלפון, היא ביקשה - "חיים בוא תיקח אותי מכאן". בהמשך טלפנה להורים ואמרה כי כשהיא מגיעה ארצה בריאה היא מבטיחה לחזור בתשובה. ואכן, קארין הגיעה ארצה בריאה והחלה בתהליך של התקרבות לדת והתחזקות, בקצב איטי שבו היא האמינה.

לקארין היה אוצר מילים גבוה ועשיר, היא אהבה לכתוב ובין היתר נהגה לכתוב כרטיסי ברכה לאירועים, ובהם ברכות לבביות פרי רעיונותיה, לבני משפחתה ולכל מכריה. כשהחלה לחזור בתשובה הרבתה בכתיבת מכתבים ושירים, שנמצאו בחדרה אחרי מותה.

כך כתבה על התהליך שעברה: "'אור אינסוף', כך הוא לוחש לי, בואי עימי ואראה לך את הדרך. אני מקווה שיש עימך כסות ומזון, הדרך רצופה מכשולים. פני הלבינו ובהלה כבשה אותי. הסירי דאגה מליבך, אמר לי. אני מוכנה לבוא איתך אל שתיקח אותי עימך..."

בשיר שכתבה סיפרה קארין על הרגשתה: "האור הזה, כבר נגעתי בו, אני רוצה לחיות באורו. פתאום טוב לי, הכול נראה לי כל כך הגיוני, הכי מציאותי, הוא מגן עלי מפני החושך, תנו לי בבקשה, תנו לי להתעטף באור, להאיר גם עליכם.

נשמתי זועקת אליך, לטיפה נוספת של אור, יודעת היא בוודאות מה הוא רצונה, אל תשללו ממנה את תכליתה, לחיות תחת כנפי השכינה".

עם שובה לארץ חיפשה קארין עבודה שתהא לא רק משכורת, אלא גם עניין, סיפוק ותרומה לקהילה. היא פנתה למשרדי הסוכנות היהודית בבאר שבע, וכבר באותו יום הודיעו לה שהתקבלה להיות חונכת לילדים עולים מאתיופיה. תחילה עבדה בקיבוץ רביבים, ובהמשך במרכז הקליטה "נורית" בבאר שבע. קארין השקיעה מאמצים רבים בעולים החדשים, נתנה את הלב לילדי מרכז הקליטה וזכתה באהבתם הרבה.

במקביל לעבודתה החלה קארין ללמוד לתואר ראשון בתעשייה וניהול במכללת הנגב להנדסה בבאר שבע.

ביום שלישי י"ד באלול תשס"ד (31.08.2004), סמוך לשעה 15:00, פוצצו שני מחבלים-מתאבדים את חומר הנפץ שנשאו בזה אחר זה בשני אוטובוסים במרכז באר שבע, קו 6 וקו 12. כמאה איש נפגעו בשני הפיצוצים. 16 אנשים נרצחו, בהם קארין, שנסעה בקו 6 בדרכה לעבודה.

בת 22 במותה. קארין הותירה הורים, אח ואחות. הובאה למנוחות בבית העלמין בבאר שבע.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי