תפריט נגישות

אלן ביר ז''ל

בן חנה ויעקב
נולד בי"א בטבת תשי"ז, 15/12/1956
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"א בסיון תשס"ג, 11/6/2003
מקום אירוע: ירושלים - רחוב יפו
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קהילת ירושלים, גוש: מח, חלקה: יב, שורה: א
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח
אלן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 63

קורות חיים

אלן, בן חנה ויעקב ביער, נולד ביום י"א בטבת תשי"ז (15.12.1956) בארצות הברית, בקליבלנד שבאוהיו. בן זקונים להוריו, אח לאסתר שרה, לני ופיליס (קוקי). גדל בקליבלנד, שם סיים בית ספר תיכון עברי.

אלן היה ילד שמח וחמוד, בלונדיני וחייכני, ילד נוח שאהב לעזור בבית ושהיה קל מאוד לטפל בו. בהיות הוריו אנשים עובדים הוא התלווה כילד קטן לאחיו בבילוייהם, לבריכה, לבאולינג וכו', אולם מהר מאוד גדל, נהיה עצמאי ולא נזקק יותר לעזרתם בפעילויות היום-יום. ילד חכם היה, שהצליח מאוד בלימודיו וקיבל ציונים גבוהים בלי שלמד קשה מדי. תמיד היו לו חברים, אם מהכיתה או מהשכונה, שעימם שיחק.

בתום לימודי התיכון המשיך אלן לאוניברסיטה בקליבלנד. גם שם הצטיין, סיים תואר שני בכימיה והתעתד להמשיך לדוקטורט, אלא שאז שינה כיוון ועבר לעבוד כיועץ לענייני מיחשוב. הצליח מאוד בעבודתו, ובשעות הפנאי הירבה לטייל בעולם, בין היתר שהה תקופה ארוכה בהוואי.

בחודש יוני 1998 החליט אלן לעלות לישראל. הוא התיישב בירושלים, ועד מהרה השתלב בעבודה בענף ההיי-טק. לאחר זמן מה, משהחל המיתון והחלו פיטורים המוניים, נסע חזרה לקליבלנד, שם הוצעה לו עבודה. את הזמן שם ניצל גם כדי ללמוד תורה, וכן השתדל לעזור ככל שניתן לאימו המזדקנת.

בתחילת שנת 2003 גברו געגועיו של אלן לישראל והוא שב לירושלים. משלא מצא עבודה החליט להתנדב למרכז הישראלי בירושלים, השתתף בשיעורי תורה ועסק, בין היתר, בהדפסת דפי פרשת השבוע של המרכז.

אלן תמיד הקפיד לשמור על קשר חם על כל בני משפחתו, בארץ ובחו"ל. אחותו קוקי (ציפי) עלתה גם היא לישראל, וחייתה עם משפחתה בירושלים. הוא נרצח ימים אחדים לפני כינוס משפחתי שהיה אמור להשתתף בו, לכבוד הולדת נכדה לאחותו.

ביום רביעי י"א בסיוון תשס"ג (11.06.2003), סמוך לשעה 17:30, פוצץ את עצמו מחבל-מתאבד נושא חומר נפץ באוטובוס אגד בקו 14א, שעבר ברחוב יפו בירושלים ליד כיכר הדוידקה ומרכז כלל. המחבל עלה לאוטובוס זמן קצר לפני כן, כשהוא לבוש כיהודי חרדי. 17 אנשים נרצחו בפיגוע, בהם אלן.

באותו יום אלן נסע לניחום אבלים אצל חבר שלו בחדרה. אחרי מילוי המצווה הוא קם, נפרד לשלום ונסע חזרה לירושלים. הוא נרצח באוטובוס, בדרכו מהתחנה המרכזית בעיר לביתו.

בן 46 במותו. אלן הותיר אם, אח ושתי אחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות, ירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי