תפריט נגישות

אלכסנדר קוסטיוק ז''ל

בן טטיאנה ופבל
נולד בי"ב בשבט תשל"ט, 9/2/1979
התגורר בבת ים
חלל פעולת איבה
בכ"ב בניסן תשס"ג, 24/4/2003
מקום אירוע: כפר סבא
הובא למנוחת עולמים באוקראינה-ויניצה
הותיר: הורים ואח
אלכסנדר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 74

קורות חיים

אלכסנדר, בן טטיאנה ופבל, נולד ביום י"ב בשבט תשל"ט (09.02.1979) באיזמאיל שבאוקראינה. בן בכור להוריו, אח לסרגיי. גדל באיזמאיל, שם סיים בית ספר תיכון.

אלכסנדר (סשה) היה תלמיד טוב ונער צייתן, שכיבד מאוד את הוריו ואת המבוגרים סביבו ותמיד עזר בבית. הוריו עבדו שעות רבות והוא בילה זמן רב אצל סבו, ומעולם לא נשמעה תלונה על התנהגותו.

אלכסנדר היה מלא בשמחת החיים, תמיד מוקף בחברים שאהבו להיות בקרבתו. עסק הרבה בספורט, החליק על הקרח, במגלשיים על השלג, רכב על אופניים, שיחק כדורגל ואף השתתף בלהקת ריקודים. הוא גם אהב לשבת בבית ולקרוא ספרים, בעיקר בתחום ההיסטוריה. אחד מחלומותיו היה לבקר בפירמידות במצרים.

ביום 09.03.1997, אחרי שנת לימודים באוניברסיטה, עלה אלכסנדר עם קבוצת צעירים, ללא משפחתו, לישראל, כדי לשרת בצה"ל. הוא שירת שירות מלא במשמר הגבול, בעיקר בחברון ובבית לחם, והשתתף בפעילות רבה נגד מחבלים. כשנה לאחר עלייתו עלו לארץ הוריו ואחיו, והתיישבו בבת ים.

לאחר שחרורו מצה"ל החל אלכסנדר לעבוד כמאבטח ברכבת ישראל, והתכונן להתחיל בלימודים אקדמיים.

ביום חמישי כ"ב בניסן תשס"ג (24.04.2003), סמוך לשבע בבוקר, התפוצץ מחבל-מתאבד בכניסה לתחנת הרכבת במזרח כפר סבא, תחנה שנחנכה ימים אחדים קודם לכן. המחבל ניסה להיכנס לתחנה, אך כשאלכסנדר, שהיה מאבטח במקום, חשד בו וביקש לראות תעודת זהות, המחבל פוצץ את מטען הנפץ שנשא על גופו. אלכסנדר נרצח בפיגוע, ו- 15 אנשים סביבו נפצעו.

מפכ"ל המשטרה שחקר את האירוע אישר שאין ספק שאלכסנדר, שעצר את המחבל מלהיכנס לתחנה, מנע במעשהו פיגוע רב נפגעים.

בן 24 במותו. אלכסנדר הותיר הורים ואח. הוא הובא למנוחות בבית העלמין ירקון בתל אביב וכעבור זמן מה הועבר, לפי בקשת הוריו, לקבורה באוקראינה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי