תפריט נגישות

גלילה בוגלה ז''ל

בת קידיסט וברחנו
נולדה בב' בניסן תשנ"א, 17/3/1991
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בח' בתמוז תשס"ב, 18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קהילת ירושלים, גוש: נ, חלקה: ק, שורה: ב
הותירה: הורים ואח
גלילה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 63

קורות חיים

גלילה, בת קידיסט וברחנו, נולדה בירושלים בב' בניסן תשנ"א (17.03.1991). אחותו הצעירה של הנוק, התגוררה עם משפחתה בירושלים.

הוריה של גלילה נפגשו בירושלים בשנת 1983. אביה עלה ארצה ב– 1979, ואימה ב– 1982. השניים נישאו ושבו לאתיופיה כדי לערוך שם את מסיבת החתונה. בתום חגיגות הנישואין שבו לארץ, ועד שנת 1996 התגוררו ברחוב הנביאים בירושלים.

ב– 1996 עברו בני משפחת בוגלה להתגורר בשכונת גילה בירושלים. הוריה של גלילה עבדו בענף המלונאות, והיא ואחיה פקדו את ספסל הלימודים. גלילה למדה בבית הספר "פולה בן גוריון" שבשכונת רחביה.

גלילה הייתה ילדה מאוד מיוחדת, ילדה יפה ותמימה שתמיד דאגה לחבריה הרבים ולבני משפחתה. היא תמיד ביקשה שלכולם יהיה אך טוב. אם לאחד מילדי השכונה היה יום הולדת, למשל, גלילה הייתה הראשונה לארגן עבורו מסיבה, להפתיעו ולשמחו. גלילה הייתה ילדה שאהבה לחלוק עם הכול את אושרה. תמיד נתנה ברוחב לב ממה שהיה לה כדי שלאיש לא יחסר.

היא אהבה מאוד מוזיקה, לשיר ולרקוד, ולעתים קרובות הייתה מכינה הופעות להוריה ולחבריה. כולם אהבו אותה, והיא אהבה את הכול.

בתקופת הירי לעבר שכונת גילה גלילה ידעה חרדות רבות. היא נהגה לדבר על כך עם חברותיה ובמיוחד עם אחיה הנוק, אליו הייתה קרובה במיוחד.

בבוקר יום שלישי, ח' בתמוז תשס"ב (18.06.2002), התעוררה גלילה מאוחר. אימה זוכרת כיצד זירזה את בתה להתארגן לקראת בית הספר, כדי שלא תאחר. בדרכה לתחנת האוטובוס עצרה גלילה במכולת כדי לקנות משהו לדרך ובדיוק פספסה את האוטובוס. היא רצה אחריו, אך לשווא. כמה רגעים מאוחר יותר היא עלתה על אוטובוס אחר, קו 32א של אגד בדרכו מגילה למרכז ירושלים. זמן קצר לאחר מכן, בצומת פת שביציאה מגילה, מחבל-מתאבד פלסטינאי, שזה עתה עלה כנוסע לאוטובוס, פוצץ את מטען החבלה שנשא בתיק יד. עשרות נפגעו ו- 19 בני אדם נרצחו כתוצאה מהפיצוץ, מתוכם 17 תושבי גילה ובהם גם גלילה.

גלילה הייתה בת 11 שנים במותה. הותירה הורים ואח. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. בהלווייתה ספדו לה רבים, ובהם נציג ראש הממשלה, נציג עיריית ירושלים, נציג הקהילה האתיופית, נציג הכנסייה האתיופית, מנהלת בית הספר בו למדה ואחת מחברותיה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי