תפריט נגישות

רונן לנדאו ז''ל

בן מיכל ושמואל
נולד בט' באדר ב' תשמ"ד, 13/3/1984
התגורר בגבעת זאב
חלל פעולת איבה
בו' באב תשס"א, 26/7/2001
מקום אירוע: גבעת זאב
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קהילת ירושלים, גוש: מח, חלקה: ו, שורה: ד
הותיר: הורים ושני אחים
רונן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 70

קורות חיים

רונן, בן מיכל ושמואל, נולד בירושלים בט' באדר ב' תשמ"ד (13.03.1984), אחיהם של אלעד ויוגב. גדל והתחנך בגבעת זאב שמצפון-מערב לירושלים, למד בבית הספר "ממלכתי ב'" ובחטיבת הביניים על-שם יצחק רבין בגבעת זאב. את לימודי התיכון עשה בתיכון "אורט" בשכונת רמות בירושלים, במגמת המחשבים.

מיומו הראשון היה רונן ילד אהוב. הוא נודע בנועם הליכותיו, ביושרו הבלתי מתפשר ובצניעותו. הוא היה תלמיד מצטיין ומעורה בחברה. בביתו היה כרוך אחר שני אחיו והוריו, שימש להם הן כבן משפחה מסור והן כחבר טוב, תמיד מרגיע ומגונן.

רונן אהב לעזור לזולת. תמיד נהג להושיט יד לעזרה לכל סובביו, לרבות בעלי החיים – הוא עבד בחנות לבעלי חיים של דודו והיה מסור לעבודתו.

במוצאי שבת ו' באב תשס"א (26.07.2001) יצא רונן לבלות בירושלים עם חברו מאיר, הם ביקשו לראות סרט בקולנוע. היה זה היום הראשון שלרונן הותר ברשיון הנהיגה לנסוע ללא ליווי מבוגר. שני החברים נסעו, אך בדרך נתקעו עם הרכב. רונן דיבר עם אביו בטלפון הנייד, ולאחר הפצרותיו האב החליט לבוא ולאסוף אותם.

דקות ספורות לפני שהגיעו השלושה חזרה לגבעת זאב, פתחה חוליית מחבלים בירי על הרכב ונוסעיו. ברכב שררה דממה, ולאחר מספר שניות זעק רונן: "נפצעתי". הסתבר כי אחד הכדורים חדר ופגע בגבו. אביו של רונן, שמואל, החל לנסוע במהירות תוך שהוא עוקף ומסמן לנהגים אחרים שייתנו לו לעבור. בהגיעם למחסום בכניסה ליישוב זעק האב לעזרה והחל בו במקום לנסות להנשים את בנו. הצוות הרפואי שהגיע למקום ניסה אף הוא להחיות את רונן – אך ללא הועיל. מותו נקבע במקום.

רונן היה בן 17 בהירצחו. הותיר הורים ושני אחים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

אמו של רונן, מיכל, כתבה דברים לזכרו: "…כמה תחסר לי, ילד אהוב שלי… באותם רגעים קשים בהם הייתי מתלבטת לגבי מצבים שהטרידו אותי – תמיד היית כדי להשתתף ולהושיט ידך לעזרה… נר חייך כבה ואתו כבו כל חלומותיך: לטייל בחו"ל, ליהנות… מהנוף ומן הטבע… ללמוד… שלא כאברהם אבינו מעולם לא בחרתי להקריב אותך… הייתה זו איבה יוקדת שלקחה אותך ממני לעולמים…"

משפחתו של רונן מעידה כי ביום הירצחו התאבלו עליו גם חיות המחמד של ביתו, שני כלבים בשם אייסי ושלג, והם אף ברחו למחרת מן הבית ולא חזרו עוד.

להנצחתו של רונן הוקמו אנדרטה ובמת טקסים בבית הספר התיכון בו למד בירושלים, "אורט רמות". כן תינתן מדי שנה מלגה על שמו של רונן לתלמיד המצטיין במגמת המחשבים בכיתה י"ב, ובכיתות י' מופעל פרוייקט "יזמים צעירים" על שמו.

במקום הרצח מוקם בניין משטרה, ובחצרו אנדרטה לזכרו של רונן.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי