תפריט נגישות

אש קודש גילמור ז''ל

בן זהבה וראובן
נולד בז' בטבת תשל"ה, 21/12/1974
התגורר במודיעין
חלל פעולת איבה
בא' בחשוון תשס"א, 30/10/2000
מקום אירוע: ירושלים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: פרושים, גוש: 40, חלקה: 4
הותיר: הורים, אישה ובת, אחים ואחיות
אש קודש מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 65

קורות חיים

אש קודש, בן זהבה וראובן, נולד בישראל בז' בטבת תשל"ה (21.12.1974). בן בכור במשפחה שעלתה לישראל מארצות הברית באמצע שנות השבעים, ולו שני אחים ושלוש אחיות. הוא גדל והתחנך במבוא מודיעים.

בצה"ל שירת אש קודש בחטיבת גולני. בסיום שירותו השתחרר ובגיל 22, לאחר מספר שנות חברות, נשא את ענבל לאישה. השניים קבעו את ביתם בקרבת בית ההורים במודיעין, שם נולדה הבת, טליה.

אש קודש עבד בתור מאבטח בסניף המוסד לביטוח לאומי שבמזרח ירושלים, למרות שלא התכוון לעסוק בכך עוד זמן רב - הוא למד תכנות מחשבים ובשבועות האחרונים לחייו עבר מספר ראיונות עבודה בחברות מחשבים. על עבודתו המסוכנת סיפר למשפחתו ש"ראה בעיניים של האוכלוסייה שם את העוינות והשנאה".

קרובי משפחה סיפרו כי אש קודש הירבה לדבר על המצב הביטחוני בישראל, אולם תמיד הפגין אופטימיות והאמין שפני הדברים ישתפרו. בשיחתו האחרונה עם ענבל, רעייתו, שהתקיימה רק כמה דקות לפני הרצח, הבטיח לשוב הביתה מוקדם מהרגיל כדי לאטום את הגג לקראת החורף.

בצהרי יום שני, א' בחשוון תשס"א (30.10.2000), צעד לתוך הסניף של המוסד לביטוח לאומי במזרח ירושלים מחבל פלסטינאי חמוש באקדח. הוא ניגש לשני המאבטחים במקום, שלף את אקדחו, ירה בהם מטווח קצר ונמלט מהמקום. אחד המאבטחים נפצע קשה והשני, אש קודש, נפגע אנושות בראשו, ונפטר מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים.

בן 25 בהירצחו. אש קודש הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים. הותיר אישה, ילדה בת שנה וחצי, הורים, אחים ואחיות.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי