תפריט נגישות

עזריה ישראל גינסברג ז''ל

בן אלזה ואביגדור
נולד בב' בחשוון תש"ו, 9/10/1945
התגורר ברמת מגשימים
חלל פעולת איבה
בט' באב תש"ל, 11/8/1970
מקום אירוע: רמת מגשימים
הובא למנוחת עולמים בקבוצת יבנה
חלקה: א, שורה: 1
הותיר: הורים ושני אחים
עזריה ישראל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 44

קורות חיים

עזריה, בן אילזה ואביגדור, נולד בקבוצת יבנה בב' בחשוון תש"ו (09.10.1945). אח ליוחנן, אורי וחגי. גדל והתחנך בקבוצת יבנה. כשהיה בן 11 שנים נפל אחיו הבכור יוחנן, שלחם במבצע קדש.

בצבא שירת עזריה בנח"ל במעלה-גלבוע, ולאחר שחרורו עבד בפלחה, בענף הכותנה. הפרופיל הנמוך שנקבע לו בצה"ל הציק לו, והוא תכנן להצטרף להיאחזות חדשה לאחר השירות הסדיר כדי להוכיח את עצמו שוב.

מיד אחרי מלחמת ששת הימים התקשר עזריה עם חברה לעבודות עפר שהקימה מוצבים בתעלת סואץ, וכשהוא מעלים ממשפחתו את עובדת היותו בסיני קרוב לתעלה, התפרנס מעבודה כשכיר עם הטרקטור.

חודשים ספורים לאחר מכן שהה עזריה במשך כחצי שנה בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. הוא, שבבתי הספר עד כה לא מצא עניין, הפך עתה ירא שמים המדקדק ומתחבט בשאלות הגמרא. יבנה לא סיפקה עוד את דרכו החדשה, הרוחנית, והוא ביקש לפתוח דף חדש במשק חדש. הוא התקבל למשק רמת מגשימים שברמת הגולן, מקום שהיה בחיתוליו, ועבד על הטרקטור בשדות המשק. חברים מספרים שעזריה "היה עשוי מחומר שממנו קורצו אידאליסטים", ואכן כך היה, אידאליסט חסר פשרות, אמיץ וכן שלא חשש משינויים, ומהגדרות-מחדש.

במוצאי יום שלישי ט' באב תש"ל (11.08.1970) יצאו רכז המשק של רמת מגשימים, בנימין כפיר, ואיתו עזריה לשטחי החמניות. אל השניים נילוו שלוש בנות ירושלמיות, חברות גרעין הצופים, שהתכוונו להתיישב ברמת מגשימים. בנימין רצה להראות לעזריה היכן יש להתחיל באיסוף היבול למחרת היום. בשלב כלשהו עלה הג'יפ בו נסעו החמישה על מוקש, וכל נוסעיו נהרגו במקום. גופותיהם נמצאו רק בשעות הבוקר המוקדמות, אחרי לילה של חיפושים. כלי הרכב נמצא, מרוסק לחלוטין, בדרך עפר צדדית.

בן 25 היה עזריה במותו. הותיר הורים ושני אחים. הובא למנוחות בבית העלמין בקבוצת יבנה.

לאחר מותו הוציאה קבוצת יבנה חוברת לזכרו. מן הדברים: "עזריה...עזריה שאכפת לו, כל מה שלוחץ עליו אומר, לא מסתיר דבר. עזריה גלוי הלב שמעיר לאנשים שלפי דעתו לא נוהגים בסדר... עזריה שההפקרות בנמלים מפריעה לו והוא כותב מכתב אישי לפרץ. הדוגמאות שונות אך יסודן אחד: אכפתיות, התייחסות גלויה לכל תופעה בחיים... דבר נדיר הוא שאדם בגילו משנה את עורו בצורה כה קיצונית ועובד על עצמו ביסודיות כה רבה. עזריה לא ידע פשרות... העיקרון שאליו שאף עזריה להיצמד היה - 'נעשה ונשמע', קודם עושים אחר כך מבינים, לא משנה מה עושים האחרים – יש אלוהים בשמים, יש תורה שבכתב, יש תורה שבעל-פה – עזריה האמין בהם בלב שלם".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי