תפריט נגישות

יעל מיבר דוקטורי ז''ל

בת נעמי ויאיר
נולדה בי"ד באדר א' תשל"ג, 16/2/1973
התגוררה בעזריה
נפטרה לאחר פגיעה בפעולת איבה
בז' בטבת תשנ"ח, 5/1/1998
מקום אירוע: כביש חוצה שומרון
תאריך אירוע: ג' בטבת תשנ"ח, 01/01/1998
הובאה למנוחת עולמים בבית חשמונאי
חלקה: ו, שורה: 3 (מתחת לעץ)
הותירה: הורים, בעל ואחים
יעל מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 57

קורות חיים

יעל, בת יאיר ונעמי מיבר, נולדה בי"ד באדר א' תשל"ג, (16.02.1973), בצפת. הייתה דור שמיני למשפחה שורשית בצפת, יחוס אותו נשאה בגאון. הקשר שלה עם העיר העתיקה נשמר והועמק במשך השנים.

יעל למדה בבית הספר היסודי 'אילנות' בחיפה, ושם גם קפצה כיתה. במסגרת איתור ילדים מחוננים, נבחנה יעל ונשלחה על-ידי השירות הפסיכולוגי של עיריית חיפה לבית ספר 'ליאו באק', שם השלימה את חינוכה במסגרת חטיבת הביניים והתיכון בכיתת מחוננים.

יעל הייתה חובבת ספרות ואספנית ספרים. היא כתבה קטעים הומוריסטיים וסאטיריים, הוציאה לאור עיתון הומוריסטי במשך חמש שנים בבית הספר ולאחר מכן גם בצבא. העיתון היה מעוטר בקריקטורות פרי עטה, ועמוס בדיחות וחידודי לשון, פרי לשונה העוקצנית.

עבודת הגמר שלה, בנושא תרומתו של רפאל מרדכי זילברמן ליישוב היהודי במאה הי"ט בארץ, זיכתה אותה בשני פרסים: פרס על-שם הנשיא שזר, ופרס על-שם הנשיא בן צבי.

יעל שירתה בצה"ל כקצינה בעוצבת הגליל. מיד לאחר השחרור פנתה ללימודי משפטים. תוך כדי לימודים עבדה בפרקליטות המדינה, כעוזרת לסגן בכיר לפרקליטת המדינה במחלקת הבג"צים וכן במחלקה הפלילית. היא התמחתה בפרקליטות מחוז המרכז. יעל נרצחה חודשים ספורים לפני שהייתה אמורה לקבל הסמכה לעריכת דין ורשיון עבודה.

בשנת 1996 נישאה יעל ליורם דוקטורי בארצות הברית.

במקביל לעבודתה בפרקליטות ולימודיה באוניברסיטה, התנדבה יעל לעבוד בבית-חולים 'אלין' בהכנת ילדים מוגבלים לקראת מבחני הבגרות. היא גם התנדבה ביחד עם בעלה ליחידת 'המתמיד' של משמר הגבול במושב עזריה, בו גרו.

ככל שיעל הייתה עסוקה, כך מצאה זמן לעזור לאחרים. תמיד סייעה ברצון לקולגות שלה. הייתה בה צניעות טבעית והיא מעולם לא הבליטה את הישגיה. היה לה כשרון להתחבר ולמצוא שפה משותפת עם קשת רחבה של טיפוסי אנשים.

היו שהישוו בין יעל לבין האדמה. כמו האדמה, הקרינה יעל חום, כוח, ידע וחוכמה של דורות העבר.

בראש השנה האזרחית 1998, ביום חמישי 01.01.1998 בשעה אחת בלילה, חזרה יעל עם בעלה למושב עזריה מביקור בביתם הנבנה בישוב ברקן בשומרון. בעיקול בין הכפרים הערבים בורקין וא-דיק הציבו מחבלים פלסטיניים מארב נייח: רכב שעמד בצד הכביש עם אורות מסנוורים, ממנו ירו לעבר מכוניתם של יעל ויורם. יעל נפצעה קשה ופונתה לישוב היהודי הקרוב עלי זהב על-ידי בעלה, חובש קרבי בהכשרתו, שהגיש לה עזרה ראשונה.

ביום ח' בטבת תשנ"ח, (05.01.1998), חמישה ימים לאחר פציעתה, נפטרה יעל מפצעיה בבית חולים שיבא.

בת 25 במותה. יעל הותירה בעל, הורים ושני אחים. היא הובאה למנוחות בבית העלמין של המועצה האזורית גזר, ביישוב בית חשמונאי.

המשפחה תרמה ספרים רבים מספרייתה של יעל למכללת יהודה ושומרון.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי