תפריט נגישות

רבקה ריקי כהן בן-חיים ז''ל

בת שרה ונסים
נולדה בד' בחשוון תש"ל, 16/10/1969
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בכ"ה באב תשנ"ה, 21/8/1995
מקום אירוע: ירושלים
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
חלקה: מיכאל, שורה: 3
הותירה: בעל, הורים ואחים
רבקה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 57

קורות חיים

רבקה (ריקי), בת נסים ושרה בן-חיים, נולדה בד' בחשוון תש"ל, (16.10.1969), בירושלים, בבית חולים שערי-צדק. למדה בבית הספר היסודי יונתן נתניהו ברמות, והמשיכה לתיכון בקיבוץ ניר אליהו, שם שהתה כילדת חוץ.

ריקי עשתה את שירותה הצבאי כמדני"ת, ושירתה בפיקוד מרכז. בתום שירותה הצבאי נישאה ליצחק כהן. זו הייתה תקופה מאושרת בחייה, שבה ריקי פרחה. היא הייתה קשורה מאוד למשפחתה ולבעלה.

ריקי סיימה את המכללה למורים על שם דוד ילין בירושלים. היא קיבלה תואר ראשון בחינוך והתכוונה להמשיך לתואר שני בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. בעיסוקה בהוראה השקיעה בתלמידיה, טיפחה אותם ויצרה קשרים קרובים איתם. היא לימדה עם כל הלב והנשמה.

ריקי סבלה מבעיות פוריות וטופלה בבית-חולים הדסה הר הצופים. היא למדה להכיר את הצוות הרפואי, נפשה נקשרה ברופאים ובאחיות והיא העריכה את מסירותם. ריקי החליטה להתנדב במחלקה ולתרום שם ככל יכולתה. בדרכה לעבודת קודש זו נרצחה בידי בני עוולה.

ביום שני כ"ה באב תשנ"ה, (21.08.1995), בשעה שמונה בבוקר, פוצץ מחבל מתאבד מטען באוטובוס קו 26 (מקרית יובל להר הצופים), שעבר בשדרות אשכול פינת מעלה המיתלה בירושלים. 100 בני אדם מהאוטובוס ומאוטובוס שעמד מאחוריו נפגעו. ארבעה בני אדם נרצחו, בהם ריקי.

ריקי הייתה בת 26 במותה. הותירה בעל, הורים ושבעה אחים. הובאה למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

לזכרה נתרמו פרוכות והוכנס ספר הפטרה לבית הכנסת. לעילוי נשמתה, מדי שנה נקנים סידורי תפילה וספרי תהילים ומחולקים לישיבות.

פרס על שמה של ריקי הוענק בכינוס השנתי של האגודה לחקר הפוריות. מדי שנה, ביום הולדתה, נערך טורניר כדורגל של תלמידי בתי ספר לזכרה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי