תפריט נגישות

יוסף ז'וז'ו אמר ז''ל

בן חפציבה ומרדכי
נולד בכ"ט בכסלו תרצ"ו, 25/12/1935
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בכ"ה בתמוז תשל"ה, 4/7/1975
מקום אירוע: ירושלים - כיכר ציון
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור:, פרסים, גוש: 1, חלקה: 6, שורה: ג
הותיר: אם, אישה, שני ילדים ואחים
יוסף מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 42

קורות חיים

יוסף, בן חפציבה ומרדכי, נולד במזגן שבמרוקו בכ"ט בכסלו, חנוכה תרצ"ו (25.12.1935). אחיהם של לילי, איזי, הילדה, יהודה, גילה, זהבה וחנה. עלה לישראל בשנת 1951, עם קבוצת נוער שהתגוררה תחילה בקיבוץ ברור-חיל ואחר כך בקיבוץ איילת-השחר. למד בבית ספר "אליאנס" ובקיבוץ.

בצבא שירת יוסף (ז'וז'ו) ביחידת הצנחנים המובחרת, ה- 101, תחת פיקודם של אריק שרון ומוטה גור. הוא השתתף ברוב פעולות התגמול ובשנת 1956, במהלך מבצע סיני, צנח במיתלה, שם גם נפצע קל.

יוסף היה הצנחן הראשון בן מושב רינתיה, שם התיישבו הוריו כשעלו ממרוקו, וגאוות המושב. אביו, הרב מרדכי אמר, היה רב המושב. יוסף מעולם לא סיפר על מעשיו בצבא כיוון שלא רצה להדאיג את הוריו, היה צנוע מאוד ודאג כל הזמן להפחית מחשיבות מעשיו.

מוטה גור אמר עליו, כי גדולתו של יוסף ביחידה המובחרת הייתה באופיו, ביושרו, בתמימותו ובאומץ לבו, אך יותר מכל בלטו עדינות נפשו ואצילותו על רקע הבחורים האחרים, ה"מחוספסים" יותר - תכונות שמעולם לא עשו שיפעל פחות מהמקסימום, אלא ההיפך, בשקט ובצניעות אופייניים.

יוסף נישא לז'קלין בשנת 1965, הם גרו בירושלים ונולדו ילדיהם יעל ומוטי. הוא עבד כטכנאי דואר/טלפונים בעיר ובסביבתה.

על יוסף מעידים מכריו שהיה בעל נפש עדינה ואצילית, צנוע ועניו, סובלני, פועל תמיד במתינות ובדרכי נועם. איש שאהב את החיים ואהב אנשים, עשה למענם בשקט והם החזירו לו אהבה אין-סופית, הושיט יד לכל מי שנזקק, ותמיד בסתר. היה אהוב בין חבריו ובקרב משפחתו. אבא למופת, אוהב, נערץ, מלא נוכחות, מלא חוש הומור. שמר על אורח חיים דתי-מסורתי, על מצוות וחגי ישראל, והיה משתתף קבוע בתפילות בבית הכנסת.

בבוקר יום שישי כ"ה בתמוז תשל"ה (04.07.1975) הגיע מחבל לכיכר ציון בירושלים, כשהוא מתחזה לסבל הסוחב מקרר. הייתה זו שעה עמוסה מאוד במקום. המחבל הניח את המקרר על המדרכה, ונעלם.

יוסף, ביחד עם חבר לעבודה, יורם זיזובי, עסק בתיקון קו הטלפון של אחת החנויות בכיכר. המקרר עורר את חשדם של השניים ושל כמה מבעלי החנויות ועוברי האורח שבמקום. הם פתחו אותו ומצאוהו ריק - חומר הנפץ הוסתר כך שלא ניתן היה להבחין בו. בעלת חנות אחת אף הספיקה להזמין את המשטרה, אך לפני שהחבלן הגיע, התפוצץ המקרר וגרם למותם של 13 אנשים ולפציעתם של עשרות נוספים. שניים מהפצועים מתו כעבור כמה ימים. בין ההרוגים היו גם יוסף ויורם, שני טכנאי הטלפון.

יוסף היה בן 39 במותו. הותיר אישה ושני ילדים, אם, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי