תפריט נגישות

עזרא יחיאל שוורץ ז''ל

מכתב מאמא


5 חודשים מאז רציחתך. חצי שנה! משוגע איך שהזמן עובר בלי שאתה כאן. בהלווייתך אמרתי שידעתי שאתה מיוחד ביום הולדתך. אני כל כך אוהבת אותך ואם אני חושבת יותר מדי על מה שקרה אני לא יכולה לנשום. אני מנסה להעביר את הזמן בדברים יום-יומיים. למשל ללכת לסופר, לכבס בגדים ואפילו לשטוף כלים. עזרא אתה בטח צוחק כשאני אומרת את זה, כי מה אימהות עושות חוץ מלקנות אוכל ולנקות. אך עכשיו אלה הדברים היחידים שלא מעוררים כאב. אולי זה בגלל חוסר היכולת שהיה לי לשמור עליך ביום הנורא הזה, ואולי זה בכלל חוסר השליטה שיש לי להמשיך חיים בלעדיך הגורם לדברים היום יומיים להרגיש מנחמים.
אתה היית הכול בשביל משפחתנו. איתך הכול היה יותר כיף ומרגש. אתה זוכר איך תמיד ביקשתי ממך בשבתות להזמין את חבריך אלינו במקום לצאת איתם, וכששאלת למה? אמרתי שפשוט התגעגעתי אליך יותר מדי כשלא היית איתנו. זה היה 100% אמת ורק מיוחד בשבילך.
ההרגשה בביתנו השתנתה כשלא היית בבית. אישיותך הייתה גדולה וקולנית. ניסית לשלב את כולם בהנאתך מהחיים. לבי היה כבד כשיום יציאתך לארץ התקרב. חשבתי שזה בגלל שידעתי שאתגעגע נורא. אמרתי לחבריי שאולי זה שונה כשבן עוזב את הבית. כשאחותך טסה לישראל רק שנה לפניך התרגשתי בשבילה. התגעגעתי אליה, אך רק לאחר כמה שבועות, וכאשר היא התחילה להרגיש בבית בסמינר שלה. אליך התגעגעתי לפני שטסת. התרגשתי ושמחתי גם בשבילך. גם הייתי גאה שבחרת ללכת לישיבה. ועוד יותר גאה שהתרגשת לעשות חסד בארץ, אך לבי היה כבד.
לא ידעתי כשחיבקתי ונישקתי אותך בשדה התעופה בבוסטון שזו תהיה הפעם האחרונה שאראה אותך! בני האהוב נורה ונהרג, על ידי מרצח פלסטיני, בדרך לעוז וגאון בגוש עציון ב-19 בנובמבר 2015. עשית חסד מדהים. לעבוד ולייפות פארק שהוקם לזכר עוד שלושה נרצחים.
עזרא, היית אהוב על ידי משפחתך וחבריך. לאחר הרצח למדתי שהיית יותר מיוחד משאי פעם ידעתי. הבנת את חשיבותם של משפחה וחברות. לקחת את הזמן לוודא שכולם בחייך ידעו שאתה אוהב אותם. השארת מורשת של אהבה. כל כך הרבה אנשים למדו את חשיבותם של כיף, צחוק וחברות. הרבה אנשים קיבלו השראה מחיוכך הגדול ולמדו ממך להיות יותר נחמדים. הרבה קיבלו השראה משובבותך ובדחנותך ולמדו לכייף יותר ומיכולתך ליצור חברויות מדהימות ומתמשכות למדו הרבה להתנהג בנחת עם הבריות. חייך הם השראה.
אני אימך עזרא וזה ההישג הכי גדול שלי ואנסה לחיות את המשך חיי לכבודך. אני אוהבת אותך מתוק שלי.
אמא

(אפריל 2016)

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי