תפריט נגישות

שמואל ישעיה ז''ל

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 22/07/2023,
    ד' באב תשפ"ג

    סבא יקר שלי, שזכיתי להכיר רק דרך סיפורים של אמא, תמונות ביתיות וכתבות בעיתון. אני עדיין במאבק על מעמדך כחלל של פעולה בדרך להקמת המדינה. אומרים לי, שבתקופה סוערת זו, אין סיכוי שאפשר יהיה לאחד את חברי הכנסת לדיון על חקיקת חוק, או תיקון חוק קיים בעניין זה. אבל אני מאמינה שבסוף אצליח.

  • נר
    הודלק ע"י שמואל ישעיה
    בתאריך 24/04/2023,
    ג' באייר תשפ"ג

  • נר
    הודלק ע"י עידו ישעיה
    בתאריך 24/04/2023,
    ג' באייר תשפ"ג

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 19/04/2023,
    כ"ח בניסן תשפ"ג

    סופסוף הבנתי שאנחנו משפחה שכולה. מדינת ישראל טרם הכירה באופן רשמי בהרוגי מלון המלך דוד כמי שנהרגו בפעולה צבאית בדרך להקמת המדינה. אבל אמא שלי, בתך, חיה בסוג של טראומה כל חייה. היא סיפרה לי, שחוץ מיום כ"ט בנובמבר, לא ידעה אף יום של שמחה מלאה. שנים ניסתה להבין מה בדיוק קרה אבל לא הצליחה לקבל תשובות, עד שהתייאשה. את משימת התחקיר - מה קרה - ואת הצער והעצב העבירה אלי. אני עדיין עובדת על זה: מנסה לשנות את המעמד הבלתי-אפשרי שלך כנפגע פעולות איבה לחלל בדרך להקמת המדינה. לא יודעת למי לפנות. לא נראה שזה מעניין מישהו.

  • נר
    הודלק ע"י הביטוח הלאומי
    בתאריך 19/04/2023,
    כ"ח בניסן תשפ"ג

    בהתקרב יום הזיכרון התשפ"ג עובדי הביטוח הלאומי מחבקים את המשפחות השכולות ומדליקים בהרכנת ראש נר זה, יהא זכר חללי האיבה ברוך לעד.

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 21/07/2022,
    כ"ב בתמוז תשפ"ב

    זוכרת אותך היום, ובכל יום בשנה. השנה שמתי שתי מודעות אבל לזכרך. וזה נוסח אחת המודעות: השנה מלאו 76 שנים לפיצוץ במלון המלך דוד בירושלים בו נהרגו 91 בני אדם שהמדינה ומוסדותיה ממשיכים לשכוח בכל שנה יהי זכרם ברוך זוכרים את יקירנו שמואל משה ישעיה ז"ל שנהרג בפעולה שבצע אצ"ל במסגרת תנועת המרי העברית ב-22 ביולי 1946, כ"ג בתמוז תש"ו, בן 47 שנים בלבד במותו אחד מחמישה עשר יהודים שהמדינה מגדירה אותם נפגעי פעולת איבה

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 02/05/2022,
    א' באייר תשפ"ב

    יום הזכרון תשפ"ב, ועדיין אין אזכור מסודר ורשמי של הרוגי מלון המלך דוד, ואתה ביניהם.

  • נר
    הודלק ע"י המוסד לביטוח לאומי
    בתאריך 25/04/2022,
    כ"ד בניסן תשפ"ב

    ביום הזיכרון התשפ"ב עובדי הביטוח הלאומי מרכינים ראש ומדליקים נר. זכר החללים כולם נצור בליבנו לעד.

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 25/06/2021,
    ט"ו בתמוז תשפ"א

    ב-כ"ג בתמוז, תשפ"א מלאו 75 שנים לפיצוץ במלון המלך דוד. בעיתונות היומית התקופתית משתקפים גודל האסון. למעלה משבוע לקח עד שמצאו ופינו את גופות כל ההרוגים מהריסות המלון. תיאורי זוועה פורסמו על מותם המחריד של חלק מן ההרוגים. יש מי שנקברו כאנונימים עד שזוהו בהמשך על פי חלקי לבוש, מצב שיניים או תכשיטים שענדו. את ההודעה קבלה משפחתך, כמו רבות אחרות, דרך שידור רדיו בבוקר שלמחרת. מזל, שדאגת שיהיה רדיו בבית... והנה, נשכחת אתה ושאר החללים, כאילו לא היו דברים מעולם. גבר במיטבו, תוכניותיך נגדעו. לא זכית לראות בנישואי ילדיך ובלידת נכדיך, ניניך, וילדי ניניך. אני איבדתי לא רק סבא אלא מציאות שלמה של חיי משפחה שנגדעו. ועדיין, לא הוכרו חללי מלון המלך דוד כראוי, וגם לא ממדי האסון שפקד את המשפחות, הורים, בני זוג, ילדים, ושינה את חייהם לעולם.

  • נר
    הודלק ע"י המוסד לביטוח לאומי
    בתאריך 08/04/2021,
    כ"ו בניסן תשפ"א

    ביום הזיכרון תשפ"א, אנו, עובדי המוסד לביטוח לאומי, מרכינים ראש לזכר יקיריכם ומדליקים נר. זכר כל החללים בליבנו לעד.

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 15/07/2020,
    כ"ג בתמוז תש"פ

    כ"ג בתמוז, תש"ף. מלאו 74 שנים למותך, וגם השנה אין התייחסות ממסדית להרוגי מלון המלך דוד. אמא שלי, בתך ורדה, הלכה מאיתנו ב-6 באפריל 2019. היא המשיכה להילחם על צדק להרוגי הפיצוץ כמעט עד יומה האחרון, והיא הורישה לי את המשימה. אני ממשיכה לפעול להכרה בך וביתר הרוגי הפיצוץ כמי שנפגעו בפעולה למען המדינה שבדרך, ושיפסיקו להגדיר אתכם כנפגעי פעולת איבה. אולי השנה.

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 27/04/2020,
    ג' באייר תש"פ

    יום הזיכרון, תש"ף. עוד שנה עברה, ועדיין - התעלמות כללית הפיצוץ במלון המלך דוד, שם נהרגת בדמי ימיך. לא מוסד רשמי כלשהו, ולא אף אחד אחר. עדיין אתה נחשב לחלל פעולת איבה, למרות שאת הפיצוץ בצעו לא מחבלי אויב, אלא לוחמי האצ"ל. אולי יום אחד יעשו איתך צדק.

  • נר
    הודלק ע"י המוסד לביטוח לאומי
    בתאריך 22/04/2020,
    כ"ח בניסן תש"פ

    ביום הזיכרון תש"ף, עובדי המוסד לביטוח לאומי מרכינים ראש לזכר יקיריכם ומדליקים נר. זכר החללים בליבנו לעד.

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 05/05/2019,
    ל' בניסן תשע"ט

    סבא יקר... אמי, היא בתך ורדה, נפטרה במוצאי השבת ב' בניסן תשע"ט, 6 באפריל 2019 בגיל 91. אולי לעולם לא יכירו בך כמי שנהרג בדרך למדינה. יש לך קבר בהר הזיתים שכנראה לא אצליח להגיע אליו, אז שמתי לך עוד יד, על מצבת בתך. אולי מישהו יראה את המצבה היפהפיה הזו וילמד את סיפורנו המשפחתי. באמת, הרי אני דוגמא ומופת לאופן בו התערבבו יהודים בארץ הזו. אתה, סבא, ספרדי-טהור, התאהבת במינה ולנשטיין, אשכנזיה שניכם בני ירושלים דור רביעי בארץ. העמדתם לתפארת בת ז"ל, ובן יבדל"א. בתך קשרה חייה עם יקה, פליט מגרמניה, שאול (אבא שלי), ושתי בנותיה נישאו ליליד סוריה, ולבן לפליטי שואה ממזרח אירופה – ואתה לא זכית לראות את הנכדים, וגם לא את הנינים. נהרגת בפיצוץ מלון המלך דוד שבוצע על ידי אצ"ל ובהסכמת ה'הגנה', ב-1946 אך אתה נחשב לנפגע פעולות איבה. למה? ככה. החוק מגדיר פעולת איבה ככזו שנעשתה על ידי האויב. אולם לי נראה, שהאיבה האמתית בתוכנו היהודים, היא שעוד לא למדנו את הלקח. חזקה השנאה מן הפיוס, וזכרך הוא אחד הקרבנות.

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 22/07/2018,
    י' באב תשע"ח

    אולי השנה, סבא, מישהו יכיר בך ובהרוגים האחרים של הפיצוץ במלון המלך דוד כמי שנהרגו בדרך להקמת המדינה. אולי השנה

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 12/08/2017,
    כ' באב תשע"ז

    עוד שנה חלפה בלי שום ציון רשמי לפיצוץ ולקרבנותיו. בתקוה שאולי בשנה הבאה יוכרו נפגעי הפיצוץ כנפגעי פעולה בדרך להקמת המדינה, שכן לא גורמים עוינים ולא אויב הם מי שבצעו את הפיצוץ במלון המלך דוד. ליצירת קשר איתי: dawn522006@gmail.com

  • נר
    הודלק ע"י ורדה כוכבי לבית ישעיה
    בתאריך 07/07/2017,
    י"ג בתמוז תשע"ז

    כל אירועי אותו יום. לאחר שלא חזר הביתה לאחר הפיצוץ, ההמתנה כל הלילה מבלי לספר לאמא (רעיתו) שהוא כנראה היה במלון בזמן הפיצוץ . גופתו היתה בין הראשונות שזוהו. ב- 8:00 שמענו בחדשות את שמו ברשימת ההרוגים. אמא נכנסה להלם ולא לגמרי חזרה לעצמה עד ליום מותה

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 23/05/2017,
    כ"ז באייר תשע"ז

    אין לי זכרונות ישירים, שכן הוא נהרג לפני הולדתי. כל מה שיש לי זה הסיפורים של אמא ותמונות

  • נר
    הודלק ע"י ורדה כוכבי לבית ישעיה
    בתאריך 22/09/2011,
    כ"ג באלול תשע"א

  • נר
    הודלק ע"י רות קוטק
    בתאריך 22/09/2011,
    כ"ג באלול תשע"א

    היה סבא שלי, לא זכיתי להכירו. הוא נהרג ב-1946 בפיצוץ מלון המלך דוד.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי