תפריט נגישות

ציון אוחנה ז''ל

בן אסתר ומרדכי
נולד בכ"ו באב תשט"ז, 3/8/1956
התגורר באדם
חלל פעולת איבה
בב' בטבת תשס"ב, 17/12/2001
מקום אירוע: כפר ג'בע בשומרון
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: מערבים ירושלים, גוש: 9, חלקה: 9, שורה: 24
הותיר: אם, שתי בנות ובן, שבעה אחים ואחיות
ציון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 61

קורות חיים

ציון, בן אסתר ומרדכי אוחנה, נולד במושב בית נחמיה בכ"ו באב תשט"ז (03.08.1956). בן למשפחה ברוכת ילדים, ולו שמונה אחים ואחיות. בילדותו עבר עם משפחתו לירושלים, בה גדל והתחנך.

כבר כילד נתגלו כישוריו האמנותיים של ציון ובהם אהבתו לציור, ולפיסול בחימר ובקרמיקה. את דרכו האמנותית החל במתנ"ס השכונתי בבקעה, שם גם זכה במילגה ללימודי ציור בבצלאל.

ציון למד בבית הספר היסודי "ענף החיים" בשכונת בקעה, ובתיכון "קריית נוער". אחר כך למד בסמינר הדתי למורים "מכללת ליפשיץ" והוסמך כמורה.

את שירותו הצבאי עשה ציון בתור מש"ק חינוך. בתום השירות בצה"ל חזר למתנ"ס – הפעם בתור מדריך לפיסול בחימר ובקרמיקה. כן עבד כמורה בחינוך מיוחד בבית הספר של תנועת הנוער העובד והלומד.

בקיץ 1985 החל ציון לעבוד במשרד מס הכנסה בירושלים. הוא מילא מספר תפקידים, בהם מפקח מס במינהל האזרחי בבית אל, חוקר באגף לחקירות חוץ במשרדים בירושלים, ומפקח בכיר באגף לביקורת פנים. בשנת תשנ"ט (1999) זכה בפרס המנכ"ל של משרד האוצר, כעובד המצטיין לשנה זו.

לאחר גירושיו עבר להתגורר, בשנת 2001, ביישוב הקהילתי אדם, השוכן באזור צפון ירושלים. ציון, צייר חובב כל חייו, ביקש מעתה להתמקד במלאכת הציור וחלם להציג את אוסף ציוריו, כשישים במספר, בגלריה העירונית בירושלים.

חלום זה נגדע באכזריות עם הירצחו של ציון ביום שני, ב' בטבת, נר שמיני של חנוכה תשס"ב (17.12.2001). הוא נרצח על ידי שלושה מתושבי הכפר ג'בע, הסמוך לאדם. אחד מהשלושה, שאדי קעיד, הוביל את ציון בעורמה לכפר ג'בע, שם המתינו שני רוצחים נוספים שרצחוהו באכזריות, שדדו את רכבו וטמנו את גופתו במחילה עמוקה וצרה שחפרו מבעוד מועד. על מנת למנוע אפשרות של מציאת הגופה, הם הניחו על פתח המחילה פגרים של כבשים.

רק כעבור שבוע של חיפושים אינטנסיביים וחקירה מאומצת של כוחות הבטחון נמצאה גופתו של ציון, והוא הובא למנוחת עולמים בירושלים.

בן 45 במותו. ציון הותיר שלושה ילדים - ניצן, מעין ושירן, אם, ארבעה אחים ושלוש אחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

במקום עבודתו האחרון של ציון, משרד מס הכנסה בירושלים - האגף לביקורת פנים, נחנך בית כנסת על שמו, ונערכה ישיבת זכרון מיוחדת במלאת חודש להירצחו.

חלומו של ציון, להציג את ציוריו, הוגשם ביום השנה למותו. בחנוכה תשס"ג, ביום 03.12.2002, נפתחה תערוכה ובה מבחר מציוריו בגלריה העירונית בירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי