תפריט נגישות

חביב אליעזר בוק ז''ל

בן רחל ונחמיה
נולד בתרס"ט, 1909
התגורר בראשון לציון
חלל פעולת איבה
בכ"ב בחשוון תרצ"ט, 16/11/1938
מקום אירוע: ירושלים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: פרושים, גוש: קדושים, חלקה: א, שורה: 9
הותיר: אישה ובן
חביב אליעזר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 96

קורות חיים

אליעזר חביב בוק, בן רחל ונחמיה, נולד בתרס"ט (1909). הוא גדל בצ'כוסלובקיה.

משבגר חביב נשא לאישה את אטל עדינה (לבית פליקס), והם עלו ארצה ב-1935. בני הזוג התיישבו בראשון לציון. חביב, שהיה בחו"ל מורה, עבד כשומר ורעייתו עבדה ביקב. בט' באייר תרצ"ז (אפריל 1937) נולד בנם, נחמיה מנחם.

בשנת 1936 החל המרד הערבי, גל של פרעות שביצעו הערבים בשנים 1936 - 1939. היישוב היהודי חווה שוב תקיפות מצד הערבים כפי שקרה במאורעות תרפ"ט, התקיפות התרחשו כמעט מדי יום. אחת הסיבות לכעס המחודש של הערבים הייתה הכפלת מספר היהודים בארץ בעקבות העלייה החמישית, שבני הזוג בוק היו חלק ממנה. בנוסף לפרעות, נאלצו בני הזוג להתמודד עם הידיעות על הפרעות בגרמניה - באוקטובר 1938 פלשה גרמניה לצ'כוסלובקיה, מולדתם.

בחשוון תרצ"ט, לאחר חגי תשרי, יצא חביב מראשון לציון לירושלים. בימי שהותו בעיר הוא לן בגבעת שאול.

ביום רביעי כ"ב בחשוון תרצ"ט (16.11.1938), יצא חביב בשעות אחר הצהריים לטיול במחצבות שבין בית וגן ומלחה. הוא לא שב עד הערב, והחלו לחפשו. למחרת, יום חמישי, טייס צבאי שטס באזור זיהה על הקרקע גופה והודיע על כך למשטרה, אשר כעבור יום זיהתה את ההרוג - חביב בוק.

הסתבר שביום רביעי, בעת שחביב טייל באזור, כנופיה ערבית פתחה בירי מגבעה שבין מלחה לעין כרם. הירי התבצע לכיוון שכונת בית וגן ומחצבות סמוכות, ונמשך עד ששוטרים וחיילים בריטים השיבו אש אל מקורות הירי. באותו יום לא נמצאו נפגעים, אך קליע רובה חדר דרך גבו של חביב ופילח את ליבו. המחפשים מצאו אותו מוטל על גבו בין הרי בית וגן כשהוא אוחז בשתי ידיו אל מול חזהו את ספר התהילים שלו פתוח לרווחה.

בן 29 בהירצחו. חביב הובא למנוחות ביום שישי אחר הצהריים בבית העלמין בהר הזיתים בירושלים. מסע ההלוויה יצא מבית החולים ביקור חולים ומפאת השעה המאוחרת לא נישאו הספדים בהלוויה. חביב הותיר אישה ובן.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי