תפריט נגישות

עמנואל ריוה ז''ל

בן פנינה ויעקב
נולד בכ' בשבט תש"כ, 18/2/1960
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בכ"ד באייר תשע"ד, 24/5/2014
מקום אירוע: בלגיה
הובא למנוחת עולמים בתל אביב - קרית שאול
אזור: 1, גוש: 21, שורה: 34
הותיר: שתי בנות, אב ואח
עמנואל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 80

קורות חיים

עמנואל, בן פנינה ויעקב, נולד בתל אביב ביום כ' בשבט תש"ך (18.02.1960). אח של אריה. הוא גדל בחולון, למד בבית ספר יסודי "שלום עליכם" ובתיכון "מיטרני".

בשנת 1978, אחרי לימודיו התיכוניים, התגייס עמנואל לצה"ל. הוא שירת בחיל האוויר כקצין קשר, ומשסיים את שירות החובה המשיך לשירות קבע. ב-1983 השתחרר מהצבא בדרגת סרן.

עם שחרורו החל עמנואל לימודים גבוהים באוניברסיטה העברית בירושלים. בחמש השנים הבאות הוא סיים לימודים לתואר ראשון בכלכלה ולתואר שני - מוסמך במינהל עסקים, עם התמחות במימון.

במהלך לימודיו עבד עמנואל במשרד לייעוץ כלכלי, ומ-1987 עבד במשרד האוצר, באגף התקציבים – תחילה כמרכז תקציב מימשל ומינהל, בהמשך כראש תחום תקציב מערכת הביטחון.

בשנת 1993 החל עמנואל לעבוד כחשב ב"נתיב" - לשכת הקשר ליהודי ברית המועצות אשר פעלה במשרד ראש הממשלה.

בשנת 1996 נשא עמנואל לאישה את מרים צנעני, אשר עבדה גם היא במשרד ראש הממשלה. בני הזוג הקימו את ביתם בתל אביב. ב-1997 נולדה הבת שירה, וכעבור כשנתיים הבת איילת.

עמנואל עבד ב"נתיב" במסירות עד שנת 2007, אז מונה לשליחות בחו"ל ויצא עם משפחתו לגרמניה. בארבע השנים הבאות הוא עבד בתחום הכספים בשגרירות ישראל בברלין בירת גרמניה.

בשנת 2011 שבה המשפחה, ההורים ושתי הבנות, לישראל. מאז עבד עמנואל כחשב הרשות להגנת עדים במשרד לביטחון פנים. בנוסף הוא היה מנטור ב"קרן שמש", המסייעת ליזמים צעירים בתחילת דרכם.

בחודש מאי 2014 יצאו בני הזוג עמנואל ומרים ריוה לטיול באירופה, לציון 18 שנות נישואיהם. בשבת כ"ד באייר תשע"ד (24.05.2014) אחר הצהריים, כשביקרו במוזיאון היהודי בבריסל בירת בלגיה, התפרץ למקום מחבל, מוסלמי תושב צרפת, ופתח בירי. ארבעה נרצחו במקום, בהם בני הזוג ריוה.

עמנואל היה בן 54 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בקריית שאול, תל אביב, לצד רעייתו שנרצחה עמו. הותיר שתי בנות, אב ואח.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי