תפריט נגישות

יצחק איציק אמסלם ז''ל

בן עליזה ודוד
נולד בכ"א בתשרי תשמ"ט, 1/10/1988
התגורר בקרית מלאכי
חלל פעולת איבה
בא' בכסלו תשע"ג, 15/11/2012
מקום אירוע: קרית מלאכי
הובא למנוחת עולמים בקרית מלאכי
גוש: 1, חלקה: 1א, שורה: 5
הותיר: הורים, שלוש אחיות ושני אחים
יצחק מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 78

קורות חיים

יצחק (איציק), בן עליזה ודוד, נולד בישראל, בבית חולים "קפלן" ברחובות, ביום כ"א בתשרי תשמ"ט (01.10.1988). הוא גדל במשפחה שבה שישה ילדים, אח של סילבי, יוסי, אסתר, רבקה ושמעון.

איציק גדל בשיכון חב"ד בקריית מלאכי. הוא למד בבתי הספר היסודיים "נצח ישראל" "ישורון" ו"הראל" בעירו, והמשיך לתיכון הדתי אמי"ת.

אחרי שירותו הצבאי איציק חזר לקריית מלאכי. בהמשך הוא עבד בכמה תחומים: היה מתדלק בתחנת דלק, עובד בסופרמרקט, מחסנאי ועובד קייטרינג. עבודתו האחרונה הייתה טכנאי שירות בחברת התקשורת "בזק".

במקביל לעבודה איציק למד ניהול ומינהל עסקים במכללה האקדמית אשקלון, והחל לתכנן הקמת משפחה.

בבוקר יום חמישי א' בכסלו תשע"ג (15.11.2012) נהרג איציק כשפגעה רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה בבית המשפחה בשיכון חב"ד בקריית מלאכי. מפגיעת הרקטה נהרגו עוד שני שכנים, תושבי הבניין. בני הבית האחרים הספיקו לצאת למרחב המוגן, וחלקם נפצעו.

הירי היה יום אחרי תחילת מבצע "עמוד ענן" שניהלה ישראל נגד החמאס בעזה, מבצע בן שבוע שבמהלכו נורו רקטות ופגזים רבים מעזה לערי ישראל.

איציק היה בן 24 במותו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקריית מלאכי. הותיר הורים, שלוש אחיות ושני אחים.

כחודשיים אחרי מות איציק ילדה אחותו אסתר בן, והוא נקרא של שם דודו.

כתבה סילבי, אחותו של איציק: "דמעות... המון דמעות זולגות, מחשבות קשות ובלתי פוסקות. חלל שהשארת לעולם לא יתמלא, פצע פתוח שלעולם לא יגליד. אנו בוכים וכואבים, ומאוד מאוד מתגעגעים. משפחה מלוכדת ושמחה, נשברה בלי שום התרעה.

איציק נשמת כל המשפחה, אתה נמצא בעולם שכולו טוב, תחת כנפי השכינה תחת כיסא הכבוד. אנא ממך, התפלל למען המשפחה ושלח נחמה... רק נחמה. לאימא, לאבא, ולאחים הכואבים. שבורא עולם יתן להם ולנו להתגבר על האובדן".

אלירן, גיסו של איציק, כתב: "הימים עוברים השעות חולפות / אך המחשבות עליך גיסי אינן מרפות / מביט אני בעיני אחותך... ורואה אותך / משוחח עם אחיך... ושומע קולך.

זכיתי אני להיקרא גיסך / ואור עילאי בני להיות אחיינך / ממך איציק למדתי מהי נתינה / היית שם גם בלי שנאמר מילה / נישקת וחיבקת ואהבת את בני / היית לו לאבא בהיעדרי / בדמע ובקושי ידעת לחזק / בשמחה ובאושר ידעת לבוא ולחבק.

מצווים אנו לבחור בחיים / אך איך אפשר כשליבנו איתך עמוק בפנים / קשה המחשבה שאשתי אחות שכולה / ושחמותי היא אם שאיבדה את בנה".

באתר יו-טיוב ניתן לראות סרטון שהכין לזכרו של איציק חברו אביתר סופר. בסרטון, על רקע שירם של שרון זריהן ואלי קשת "געגועים לך חבר", מובא רצף תמונות של איציק מבלה בחברת בני משפחה, חברים וחברות. בפתח הסרטון נכתב: "לא יכולים להפסיק לחשוב עליך, על כל טוב הלב שהיה לך, על שמחת החיים הגדולה שהייתה לך. אוהבים אותך ולעולם לא נשכח אותך. מתגעגעים אליך, דוד, חבר ואח יקר".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי