תפריט נגישות

נוי אנטר ז''ל

בן אורה ורחמים
נולד בו' בכסלו תשנ"א, 23/11/1990
התגורר באריאל
חלל פעולת איבה
בכ"ג בכסלו תשס"ג, 28/11/2002
מקום אירוע: קניה - מלון פרדייז, מומבסה
הובא למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
אזור: 3, גוש: 12, שורה: 28
הותיר: הורים ואחות
נוי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 62

קורות חיים

נוי, בן רחמים ואורה, נולד באריאל בו' בכסלו תשנ"א (23.11.1990). ילד שני להוריו, אח לדביר ולאדוה. גדל והתחנך באריאל, היה תלמיד כיתה ז' בחטיבת הביניים "היובל".

נוי נודע בתור ילד שקט וביישן, שהיו לו חברים רבים והכול ביקשו את קרבתו. דביר, אחיו הבוגר, היה חברו הטוב ביותר, והשניים נהגו לשחק יחד במחשב, להתאמן באמנות הלחימה הברזילאית קפוארה, ולטייל יחד באופניים. בעיקר אהבו לשמור על אחותם הקטנה, להצחיק ולשעשע אותה כמיטב יכולתם.

ביום חמישי כ"ג בכסלו, ערב חג החנוכה תשס"ג (28.11.2002), הגיעה משפחת אנטר בהרכב מלא למלון "פרדייז", השוכן בחוף הים שליד העיר מומבסה בקניה. המלון, שהוא בבעלות ישראלית, מאכלס כל ימות השנה אורחים רבים מכל העולם ובאופן תדיר ישראלים רבים. הייתה זו חופשה משפחתית שתוכננה זה זמן רב, ולה חיכו בכיליון עיניים כל בני המשפחה. לנוי, כמו גם לאחיו ולאחותו, הייתה זו הפעם הראשונה מחוץ לגבולות ישראל, והם התרגשו מאוד.

המשפחה הגיעה למלון ביחד עם קבוצה גדולה של ישראלים, בשלושה אוטובוסים. לאחר שהתמקמו בחדריהם ירדה אורה עם שלושת הילדים לשתות דבר מה בלובי, והאב רחמים נותר בחדר לנוח.

מיד לאחר הגיעם ללובי התפוצצה מכונית תופת שמחבלים הסיעו לכניסה למלון. עשרות אנשים, בהם כעשרים ישראלים, נפגעו. 13 אנשים נרצחו, בהם שלושה ישראלים – נוי ואחיו דביר, וכן המדריך אלברט דה-אוילה. אם המשפחה אורה והבת אדוה נפצעו.

נוי היה בן 12 במותו, שבוע לאחר שחגג את יום הולדתו. הותיר הורים ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין ירקון בתל אביב, לצד אחיו.

תחרות מקומית באמנות הלחימה קפוארה, ששני האחים למשפחת אנטר היו אמורים להשתתף בה, נערכה באריאל בתום ימי השבעה, בשילוב טקס לזכרם.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי