תפריט נגישות

דוד שמעון אביזדריס ז''ל

בן רחל וסלמון
נולד בכ"א בתמוז תשי"ב, 14/7/1952
התגורר במבשרת ציון
חלל פעולת איבה
בי"ג באלול תשס"ג, 9/9/2003
מקום אירוע: ירושלים - "הלל", עמק רפאים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קדישא ספרדים , גוש: תמיר ג, חלקה: 9, שורה: יב
הותיר: אישה וילדים, אם, אחים ואחיות
דוד שמעון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 61

קורות חיים

דוד שמעון, בן רחל וסלמון אביזדריס, נולד במרוקו בכ"א בתמוז תשי"ב (14.07.1952). בן בכור להוריו, ולו שלושה אחים ושלוש אחיות. בשנת 1956 עלו בני המשפחה לישראל, והיו ממייסדי מבשרת (מבשרת ציון).

דוד למד בבית הספר המקומי מורשת עד כיתה ז', וסיים את לימודיו בישיבה תורנית בירושלים, ישיבת פורת יוסף. את שירותו הצבאי עשה בחיל התותחנים.

מצוות כיבוד אב ואם הייתה נר לרגליו של דוד. את אביו, שנפטר בגיל 42 ממחלה קשה, ליווה ושהה ליד מיטתו עד רגעיו האחרונים. מאז מות האב היה דוד, הבן הבכור, למרכז המשפחה, ואימו קיבלה מידיו עזרה יומיומית בניהול הבית וטיפול מסור ואהוב ללא תנאי. לא אחת, בזכות עירנותו המיוחדת, הוא הציל את חייה.

דוד, חרוץ ובעל ידי זהב, עבד מגיל צעיר בשיפוצים ובנה בתים רבים במו ידיו. הוא התגורר עם רעייתו הדס וילדיו בבית שבנה לתפארת במבשרת ציון, ברחוב החצב. גאווה רבה מילאה אותו כשסיים לבנות את ביתו, והקיפו בגינה פורחת ובעצי פרי שנבחרו בקפידה. "זהו בית חלומותי", אמר, "לכנס בו את משפחתי וילדי".

דוד, שרבים הכירו אותו לפי הקוקו שהיה אוסף את שערותיו, אהב לעזור ולהושיט יד לכל נזקק בכל עת. את כולם הוא חיבק ואימץ אל ליבו הגדול, והשפיע עליהם מטובו ומאהבתו.

ביום שלישי בערב, י"ג באלול תשס"ג (09.09.2003), פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שעל גופו בכניסה לקפה "הלל" בירושלים, ברחוב עמק רפאים. בפיגוע נפגעו רבים מהנמצאים במקום. נרצחו שבעה אנשים, בהם דוד.

באותו ערב הוא הגיע עם הדס לשבת בבית הקפה לאחר שהיו באסיפת הורים בבית הספר של ילדיהם התאומים. הדס נכנסה, דוד אחריה ובדיוק אז אירע הפיצוץ. דוד נפגע אנושות, איבד דם רב ונפטר כעבור זמן קצר על שולחן הניתוחים. הדס לא נפגעה.

בן 51 במותו. דוד הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים. הותיר אישה וילדים, אם, אחים ואחיות.

בני המשפחה הוציאו חוברת, "דוד, אוהב שלום ורודף שלום", בה מספרים קרובים ומכרים על דוד שהכירו ואהבו, על אהבתו למשפחתו, מסירותו לילדיו ועל מעשי החסד שלו. "כן, דוד, כל הדברים הללו עשו אותך בן אדם מיוחד ושונה מכולם", כותבים בני המשפחה, "ובשל כך אנו משפחתך רוצים להצדיע לך, ולהודות לך שהיית חלק ממשפחתנו ואפילו לתקופה קצובה. ועל שחייכת, אהבת, ורק חום הקרנת, באהבת עם ישראל זכית.

אומרים שאלוהים אוסף את הטובים לגנו. אנו תפילה שאתה בגן עדן, ותגן עלינו".

ביום ב' בכסלו תשס"ה (15.11.2004) הוצבה בחזית בית הכנסת "כל ישראל" במבשרת ציון מנורה, שנתרמה ע"י רחל אביזדריס לזכר בנה דוד.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי