תפריט נגישות

מאיר זאב מנדלוביץ ז''ל

בן שושנה ושאול
נולד בכ"ז באייר תשכ"א, 13/5/1961
התגורר בבני ברק
חלל פעולת איבה
בח' בטבת תשנ"ד, 22/12/1993
מקום אירוע: רמאללה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: א, חלקה: א, שורה: יא
הותיר: אם, אישה, שמונה ילדים ואחים
מאיר זאב מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 57

קורות חיים

מאיר זאב, בן שושנה ושאול, נולד בירושלים בכ"ז באייר תשכ"א (13.05.1961), בן למשפחה מחסידי זוויעל. הוא החל לימודיו בתלמוד תורה קמניץ, וכבר בגיל צעיר התבלט במוחו החריף ובשקדנותו וקודם בשתי כיתות על פני חבריו. בהיותו בן שמונה שנים נתייתם מאביו, אך על אף קשיי החיים עמל בלימודו והמשיך להצטיין. למד בישיבת "חוג חתם סופר" ואחר כך בישיבת "לפלגות ראובן", ומשם עבר לישיבת סלבודקא בבני ברק.

בשנת תשמ"א נישא לדבורה לבית שוורצבורד, הזוג גר בבני ברק ונולדו להם שמונה ילדים. מאיר זאב למד בכולל סלבודקא וכדי לפרנס את משפחתו הקים עסק בשנת תשנ"א - יחד עם שותפו אליהו לוין הקים מפעל קטן לתשמישי קדושה והם התמחו בחיטוב עצי חיים, ידיות מעץ לספר תורה. גם כבעל עסק הוא נותר תלמיד חכם והקפיד ללמוד מדי יום, אם בשעות הבוקר המוקדמות או בערבים.

מאיר זאב ניהל את ביתו בצניעות וחינך את ילדיו להתרחק ממותרות ולהסתפק במועט, היה מאוד מעורב בחינוכם ומדי שבוע בחן אותם על לימודיהם. הוא הוקיר מאוד לומדי תורה ותרם לאברכים ולמשפחות נזקקות, הקפיד במצוות ובעיקר בענייני ממון. מאיר זאב הצטיין כל חייו במידת השמחה, גם בעת שהיו לו קשיי פרנסה וגם בשנות חייו שלא היו מתוקות לא מש החיוך מפניו ולא נתערערה אמונתו.

ביום רביעי ח' בטבת תשנ"ד (22.12.1993), בשעה 11 לפני הצהריים, נסעו השותפים מאיר זאב מנדלוביץ ואליהו לוין מפגישה עסקית בעפרה חזרה לבני ברק. רכב ישראלי גנוב ובו מחבלים עקף אותם ביציאה המערבית מרמאללה, ליד ביתונייא, ויושביו ירו לעברם צרורות. שני הנוסעים נפגעו מקליעים רבים ונרצחו במקום, והרכב נבלם במדרכה.

המחבלים נמלטו, ונתפסו כעבור כחודשיים.

מאיר זאב היה בן 32 במותו, הותיר אישה ושמונה ילדים, אם, אחות ואחים. הובא למנוחת עולמים בהלוויה גדולה, שיצאה באותו ערב מבני ברק לבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

במלאת שנה לרצח מאיר זאב ושותפו נערכו עצרות התעוררות בבתי כנסת בבני ברק ובבית המדרש של האדמו"ר מזוויעל בירושלים.

משפחתו של מאיר זאב וידידיו הוציאו לאור קובץ זכרון קודש בשם "כי עליך הורגנו כל היום" - לקט קטעי עיתונות, מאמרים ודברי הספד על קרבן התמים הקדוש מאיר זאב מנדלוביץ.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי