תפריט נגישות

תמר דהן ז''ל

בת גזילה ומכלוף
נולדה בי"ח בתשרי תשי"ט, 2/10/1958
התגוררה בצפת
חללת פעולת איבה
בכ"ג באייר תשל"ד, 15/5/1974
מקום אירוע: מעלות
הובאה למנוחת עולמים בצפת - חדש
חלקה: מעלות, שורה: 2
הותירה: משפחה
תמר מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 44

קורות חיים

תמר, בת מכלוף וגזילה, נולדה בי"ח בתשרי תשי"ט, (02.10.1958), בצפת.

תמר, תלמידת כיתה י' בתיכון עיוני דתי בצפת בעת האירוע, הייתה נערה יפת תואר בעלת כישורים רבים. ספורטאית מצטיינת שזכתה במדליות על הישגיה. בעלת כושר משחק, כשרון חיקוי ומעל לכל בעלת שאיפות גבוהות. היא ביקשה להצטיין בכל תחום. הייתה בעלת חוש צדק מפותח והאמת הייתה בשבילה דרך חיים. היא חלמה ללמוד משפטים ולהיות עורכת דין.

תמר כתבה שירה ובה ביטאה את כמיהתה לשלום: "כשהשמש שולחת קרן אור / קרן זיו תקוה ושלום / כשהשמש יוקדת חום שלום / אז קיבוץ גלויות יבוא... כשפרח יפרח יש סיכויים / כשגן אילנות פתאום ישיר / כשעם עצוב פתאום יצהל / כשהוא ישוב עם הפתעה... כשההסכם יהיה פה עוד היום / יש זיו של תקוה ושלום / וכשהמצרים יתנו להם כרטיס / אז את כולם נוכל להטיס... כשפתאום יבואו מלבנון / כן מסוריה ורבת עמון / שהשטחים יהיו משותפים / וכן תעלת המים המתוקים... מלת שלום בלי הרהורים / מלת שלום בלי היסוסים / מלת שלום היא רק תקוה / הוי, מתי יהיה שלום?... תנו תקוה קרן אור - יבוא שלום".

ביום רביעי לפנות בוקר, כ"ג באייר תשל"ד, (15.05.1974), חצתה חוליה בת שלושה מחבלים את הגבול מלבנון לעבר העיר מעלות. בשעה שלוש וחצי הגיעו אנשי החוליה לעיר, אחרי שרצחו בדרך תושבת מפסוטה, והחלו לדפוק על דלתות הבתים, בתקווה שמישהו יתפתה ויפתח להם את הדלת. בהגיעם לבית משפחת כהן הם הצליחו לפרוץ את הדלת ולרצוח שלושה מיושבי הבית.

משם המשיכו המחבלים והגיעו לבניין בית הספר נתיב מאיר, בו ישנו באותה עת תלמידי בית ספר מצפת שהיו בטיול שנתי, בהם גם תמר. הם ריכזו 85 מהתלמידים בכיתות העליונות ודרשו שחרור של מחבלים מהכלא בישראל תמורת שחרור התלמידים.

במשך כל אותו היום נערך משא ומתן. מספר דקות לפני השעה שש בערב הוחלט לנסות ולשחרר את בני הערובה בכוח. במהלך החילוץ, בטרם הספיקו החיילים לפגוע במחבלים, פתחו המחבלים באש תופת על הילדים והטילו לעברם רימונים. 22 מתלמידי בית הספר נרצחו ועשרות רבות נפצעו. בין ההרוגים הייתה תמר.

תמר הייתה בת 16 במותה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בצפת.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי