תפריט נגישות

ישי גדסי ז''ל

בן יעל ונתן
נולד בד' באלול תשכ"ב, 3/9/1962
התגורר בקבוצת יבנה
חלל פעולת איבה
בכ"ו בניסן תשנ"ד, 7/4/1994
מקום אירוע: צומת אשדוד
הובא למנוחת עולמים בקבוצת יבנה
חלקה: ג, שורה: 2
הותיר: הורים, אישה וילדים
ישי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 54

קורות חיים

ישי, בן נתן ויעל, נולד בה' באלול תשכ"ב, (03.09.1962), בקבוצת יבנה. הוא היה הבן השני במשפחתו, אחרי יותם ולפני חגית, עדה והלל. הוריו הגיעו לקיבוץ במסגרת הנח"ל וקבעו בו את ביתם.

ישי גדל והתחנך בקבוצה. כבר כילד התחבב על סובביו בנועם הליכותיו ובחיוכו התמידי. אחת מתכונותיו הבולטות הייתה יחסו לזולת.

אישיותו התפתחה אט-אט, והגיעה לעיצובה ברובד החברתי והדתי במשך שירותו הצבאי. ישי התגייס לשריון ועשה מסלול מהיר לקצונה. אחרי שנה וחצי בצבא קבע השתחרר, חזר למשק ונקלט בענף גידולי שדה. הוא לא הסתפק בעבודה, וחיפש דרכים נוספות לתרום לחברה, אם בעזרה לחבר בודד, לאלמנה, ליתומים, ואם בהדרכת נוער בקבוצה.

ישי היה פעיל ביחידה הישראלית להחשת פעולות סיוע והצלה (F.I.R.S.T). כן היה בין היוזמים של הפגנה למען אחדות העם. בשלב מסוים, מתוך הכרה בחשיבות פעילותו החינוכית, עזב את גידולי השדה והפך ל"מטפלת" לילדי המשק. במקביל לכל עיסוקיו, השקיע ישי חלק ניכר מזמנו בתפקידו כמג"ד במילואים. פקודיו העידו על יחסו האישי אליהם, על התעניינותו בבעיותיהם בחיים האזרחיים ועל העזרה שתמיד השתדל לתת.

בשנותיו האחרונות ריכז את מחלקת הביטחון בקיבוץ הדתי. גם שם בלט בדרך חשיבתו הבלתי שגרתית. הוא הכניס רוח חדשה לתפקיד בכך שעודד בוגרים לצאת לשנת י"ג, ובשיתוף הפעולה שיזם בין התנועות הקיבוציות בטיפול בחיילים.

ישי היה נשוי לחנה (לבית קואומו) ואב לשלושה: רעות, שביט וברק. גם במישור המשפחתי הפתיע ברעיונותיו. פעם ביקש מחנה שתלחין להם מנגינה חדשה לשיר המעלות במיוחד למשפחה, ופעם העיר את בנותיו מוקדם בבוקר כדי לראות את הזריחה. לעתים יזם טיולים משפחתיים בטבע, כדי לחבב עליהם את הנוף והטבע בארץ ולהגביר את החוויות המשפחתיות.

ביום חמישי כ"ו בניסן תשנ"ד (07.04.1994), בשמונה וחצי בבוקר, החל מחבל לירות על הממתינים בטרמפיאדה בצומת אשדוד. בטרם נורה על-ידי חייל ונהג משאית הספיק המחבל לפצוע ארבעה אנשים. ישי, שחצה את הכביש וטרם הגיע לתחנת ההסעה, נפצע באורח קשה, ונפטר מפצעיו בדרך לבית החולים.

ישי היה בן 31 במותו. הותיר אישה ושלושה ילדים, הורים, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקבוצת יבנה.

ישי היה קשור מאוד לגורל העם היהודי ותקומתו בארץ. סופו היה אופייני לכך: הוא נרצח על ידי מחבל ביום הזכרון לשואה, וה"שבעה" הסתיימה ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל.

לזכר ישי ערכה משפחתו קלטת וידאו על חייו הקצרים. חיילי גדוד המילואים עליו פיקד הוציאו חוברת לזכרו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי