תפריט נגישות

עבד אל כרים עובדיה עבד אל גני ז''ל

בן סידה ומוחמד
התגורר ביפו
חלל פעולת איבה
ב, 17/3/1992
מקום אירוע: תל אביב - יפו
הובא למנוחת עולמים ביפו
הותיר: אישה וארבעה ילדים
עבד אל כרים מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 58

קורות חיים

עבד אל כרים, בן מוחמד וסידה, נולד בשנת 1946 בשכונת מנשיה, יפו. למד בבית הספר היסודי טרה-סנטה ביפו והמשיך ללמוד בתיכון מקצועי שבח. הוא התמחה במגמת מכונאות רכב, סיים את לימודיו בהצטיינות וקיבל תעודת הסמכה.

בתחילת דרכו המקצועית עבד כפועל בשכונת התקווה וברחוב סלמה. לאחר מכן פתח מוסך עצמאי ברחוב אליפלט ביפו, והיה מוכר כאיש מקצוע מעולה. במהלך השנים דבק בו הכינוי שכינוהו לקוחותיו וידידיו - עובדיה, ולמוסך קראו - מוסך עובדיה.

עבד אל כרים התחתן עם סלוא ונולדו להם ארבעה ילדים: עיזו, רמזי, מדחד ורביע. הוא היה חובב ספורט מושבע. עקב בקביעות אחרי תחרויות שחייה, היאבקות ומשחקי כדורגל. הוא עצמו סיים בהצלחה קורס באמנות לחימה מזרחית.

ביום שלישי 17.03.1992, ערב חג פורים היהודי ובמהלך חודש הרמדאן המוסלמי, בשעה 9:00 בבוקר, החל מחבל מעזה להשתולל ברחוב אילת ביפו עם סכין וחרב. בצומת הרחובות אילת-אליפלט הוא דקר ופצע את הצעירה אילנית אוחנה.

אילנית רצה אל המוסך של עבד אל כרים, והמחבל בעקבותיה. עבד אל כרים חש לעזור לה, אך המחבל דקר אותו למוות. מיד אחר כך המחבל דקר למוות גם את אילנית.

המחבל המשיך לקבוצת צעירים שהתגודדה בכניסה למסיבת פורים במועדון "זמן אמיתי" ופצע כמה מהנוכחים, לפני שנורה על-ידי שוטר.

עבד אל כרים היה בן 46 בהירצחו. הוא הובא למנוחות בבית הקברות טאסו שבגבול חולון. בלווייתו סיפר בנו: "השנה החליט אבי לצום ברמדאן. מי שמת בעת הצום, עולה ישר לגן עדן".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי