תפריט נגישות

שרה המבורגר ז''ל

בת שושנה ונפתלי
נולדה בתרפ"ג, 1923
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בי' בשבט תשס"ב, 23/1/2002
מקום אירוע: ירושלים
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קהילת ירושלים, גוש: סה, חלקה: א, שורה: ב
הותירה: ארבע בנות, אחד-עשר נכדים ונינה
שרה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 66

קורות חיים

שרה, בת שושנה ונפתלי חיימסון, תושבי חברון, נולדה בירושלים בשנת תרפ"ג (1923), דור שביעי בארץ. בהיותה כבת חודש שבה עם אימה לחברון.

כשהייתה כבת שש שנים פרצו בחברון מאורעות תרפ"ט (1929), פרעות שפרעו הערבים ביהודי חברון ובעקבותיהם רוב היישוב היהודי בעיר נכחד. שרה ומשפחתה ניצלו מהטבח ע"י העובד הערבי של אביה: מיד עם פרוץ המהומות הלביש העובד את האב כערבי, ושניהם יצאו לסייר ברחובות העיר. משהבינו את חומרת המצב מיהרו חזרה אל הבית, והעובד חילץ את האב, האם וחמשת ילדיהם כשהם מוסתרים בעגלה אל מחוץ לעיר, הרחק מהישג ידם של הפורעים. מאז חיה שרה בירושלים.

בשנת 1942 נישאה שרה לפנחס המבורגר, ממייסדי העיר ובוניה. הייתה אם לארבע בנות. בנותיה מספרות שהייתה אישה חזקה, אמיצה, טובת לב ומוכשרת, "מלח הארץ". היא שלטה בשפות עברית, ערבית, יידיש ואנגלית. שרה הייתה אישה חמה, מסורה ובעלת נשמה יתרה, מלאת חיים וצעירה ברוחה עד יומה האחרון.

ביום שלישי 22.01.2002, מעט אחרי השעה 16:00, פתח מחבל פלסטינאי שבא מחברון בירי לעבר הולכי רגל ברחוב יפו במרכז ירושלים. הוא הצליח לירות כשישים כדורים עד שחוסל בידי אנשי הבטחון. שתי נשים נפצעו קשה מהירי, ביניהן שרה, שהמתינה בתחנת אוטובוס ברחוב בדרכה ל"יד שרה", מקום בו נהגה להתנדב, לבלות ולשמוע הרצאות. היא הועברה לבית חולים, אולם שם לא הצליחו להציל את חייה ושרה נפטרה במהלך הלילה, י' בשבט תשס"ב (23.01.2002).

הפצועה הנוספת מירי המחבל מתה כעבור יומיים.

שרה, שניצלה בתרפ"ט ע"י ערבי חברוני, נרצחה בירי שביצע מחבל שהגיע מחברון.

בת 78 בהירצחה. שרה הותירה ארבע בנות, 11 נכדים ונינה בת שמונה חודשים. הובאה למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי