תפריט נגישות

כוכבה "ג'ינג'ית" שריקי אוס ז''ל

בת שרה ויוסף
נולדה בב' בחשוון תשכ"ט, 24/10/1968
התגוררה בראשון לציון
חללת פעולת איבה
בכ"ח בתמוז תשע"ב, 18/7/2012
מקום אירוע: בולגריה - נמל התעופה בבורגס
הובאה למנוחת עולמים בראשון לציון - גני אסתר
אזור: יט, שורה: 18
הותירה: בעל, שש אחיות ואח
כוכבה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 80

קורות חיים

כוכבה, בת שרה ויוסף אוס, נולדה בישראל ביום ב' בחשוון תשכ"ט (24.10.1968). היא נולדה באזור וגדלה בראשון לציון, הייתה בת הזקונים במשפחה ולה שש אחיות ושני אחים - זהבה, אסתר, רות, דורית, אבי, אלי, נורית ויעל. מילדות זכתה כוכבה לכינוי - ג'ינג'ית.

כוכבה למדה בראשון לציון, תחילה בבית הספר היסודי "אשכולות" והמשיכה לתיכון בגימנסיה "גן נחום", בה סיימה בהצלחה י"ב כיתות במגמה עיונית ערבית, כולל תעודת בגרות.

בשנת 1987 כוכבה התגייסה לצה"ל ושירתה שירות מלא כפקידה בחיל ההנדסה. אחרי שחרורה היא גרה ברמת גן עם שותפות, ולמדה במכללה ברמת גן הנהלת חשבונות וחשבות שכר. בהמשך היא הוסמכה כחשבת שכר בכירה.

בשנת 1990 החלה כוכבה לעבוד כמזכירת מנכ"ל של חברה לשיווק ופרסום, ובמשך כחמש שנים היא ניהלה את המשרד, כולל משכורות העובדים. בשנת 1995 היא עברה לעבוד בחברת "פילת" לאבחון תעסוקתי וכעבור שנתיים עברה לעבוד כמנהלת חשבונות בחברה לשיווק. בהמשך עבדה כמנהלת חשבונות בעיתון "ידיעות אחרונות" וכאחראית על תיקי לקוחות במשרד שמאים, ומשם המשיכה לעבודה כחשבת שכר בחברת המחשבים "רנקום" בראשון לציון, שם טיפלה בכל הקשור למשכורות כל העובדים.

ביום 28.2.2007 נישאה כוכבה ליצחק שריקי, ובני הזוג הקימו את ביתם בראשון לציון. "כוכבה הייתה אישה עם לב זהב ורמת נתינה גבוהה", סיפר בעלה, "דאגתה לכולם הייתה מאוד גדולה ... כוכבה אהבה לחיות, לבלות וגם לעזור לחלשים ולמסכנים". כוכבה הייתה אוהבת ואהובה, תמיד חייכנית ואופטימית ולה צחוק מדבק ובלתי נשכח. היא במיוחד אהבה ילדים, ידעה לשבות את ליבם וכל ילדי המשפחה הגדולה התחברו אליה מהר בכל עת שנפגשו.

ביולי 2012, אחרי שנים של ניסיונות להרות, נתבשרו בני הזוג כוכבה ויצחק כי ההפריה הצליחה וכוכבה הרה. שניהם מלאו אושר לקראת הילד הקרב.

ביום הבשורה, יום רביעי כ"ח בתמוז תשע"ב (18.07.2012), מיד אחרי שנודע להם כי כוכבה בחודש השני להריונה, יצאו בני הזוג שריקי לחופשה בבולגריה, להירגע מקשיי היום יום. אחרי הצהריים, לאחר הנחיתה בעיר בורגס, בעת שהתיירים מישראל עברו לאוטובוס שהמתין להם, התפוצץ מולם מחבל שנשא מטען חבלה רב עוצמה. בהתפוצצות נפצעו רבים מהתיירים ונרצחו שישה אנשים - חמישה ישראלים ונהג האוטובוס. בין החללים הייתה גם כוכבה.

תיאר בעלה של כוכבה: "... עלינו לאוטובוס וישבנו. היה חם וכוכבה יצאה החוצה, לאחר כעשר דקות חזרה ועלתה לאוטובוס. אני עמדתי ונתתי לה לשבת, וברגע שהיא התיישבה עפתי לצד ואיבדתי את ההכרה. לאחר כשתי דקות קמתי, עדיין במצב של ערפול חושים, יצאתי לכיוון הדלת ואמרתי לכוכי שתבוא לכיוון, למרות שלא ראיתי אותה". אחרי שיצחק ניסה לחפש באוטובוס ונחנק מהעשן הוא פונה לבית חולים, חיפש את רעייתו שם ובבית חולים נוסף ואז הבין את האמת המרה.

כוכבה הייתה בת 43 במותה, בחודש השני להריונה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון. הותירה בעל, אח ושש אחיות.

באתר פייסבוק נפתח דף הנצחה לכוכבה, ובו תמונות רבות שלה ודברי זיכרון וגעגוע שמפרסמים אוהביה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי